ادعای نقض تحریم صادرات اسلحه از سوی ایران کذب است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تکذیب ادعای کمیته ۱۷۳۷ شورای امنیت مبنی بر نقض تحریم صادرات اسلحه به کشورهای منطقه از سوی ایران، گفت: آنها با انحراف افکار عمومی سعی دارند فشارها را بر ایران بیشتر کنند تا از حمایت “بشار اسد” منصرف شویم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، ادعای کمیته تحریم‌های ۱۷۳۷ شورای امنیت را مبنی بر نقض تحریم صادرات اسلحه به کشورهای منطقه از سوی ایران را تکذیب کرد.

وی افزود: هدف از این گونه ادعاها در رسانه های غربی را شانتاژ خبری و توجیه مداخلات مستقیم و خارج از عرف و قائده بین المللی در مسائل سوریه و فرافکنی بیش از اندازه دانست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران این ادعای شورای امنیت را بی تناسب با مواضع بین المللی این شورا دانست و تصریح کرد: آنها با انحراف افکار عمومی سعی دارند فشارها را بر ایران بیشتر کنند تا از حمایت بشار اسد منصرف شویم که البته اینگونه رفتارها دیگر نخ نما شده است.

گفتنی است اخیراً کمیته تحریم های ۱۷۳۷ شورای امنیت در گزارشی مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران، ۲ بار اقدام به ارسال سلاح به سوریه و یک بار نیز اقدام به ارسال سلاح برای طالبان کرده است.

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.