ادعای واهی عراق از نظر حقوقی قابل پیگری است

جلیلیان در واکنش به ادعای نماینده پارلمان عراق:

یک حقوقدان گفت: در صورت عدم عقب نشینی عراق از ادعاهای واهی خود مبنی بر گرفتن غرامت جنگی، ایران باید شکایت حقوقی خود را از این کشور به دادگاه های بین المللی ارجاع دهد.

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ادعای یک نماینده پارلمان عراق مبنی بر دریافت غرامت ۷۰۰میلیارد تومانی از ایران اظهار داشت: معمولا این ادعاها از سوی افرادی مطرح می‌شود که وابسته به جریان سیاسی سابق شکست خورده از عراق هستند که این افراد دقیقا زمانیکه با مشکلی مواجه می‌شوند دست به فرافکنی زده و موضوعات بی اساس این چنینی را مطرح می‌کنند.

این حقوقدان ادامه داد: عراق بعد از شروع جنگ  با ایران موضوع صلح را مطرح کرد اما درست زمانی که بخشی از خاک ایران در اشغال نیروهای نظامی عراق  قرار گرفت.

 جلیلیان تصریح کرد: اظهارات یک نماینده پارلمان عراق که مشخص نیست در چه شرایطی مطرح شده، سند و مرجع تصمیم گیری مجامع بین المللی نیست.

وی تاکید کرد: آنچه در مجامع بین المللی مرجع تصمیم گیری قرار می گیرد، اسناد باقی مانده از جنگ عراق با ایران است.

جلیلیان تصریح کرد: خسارت هایی که عراق در جنگ ۸ساله بر ایران وارد کرده از نظر حقوق بین الملل محکوم بوده و باید غرامت جنگی را به کشورمان پرداخت کند.

این حقوقدان با تاکید بر شکایت ایران به دادگاه بین المللی خاطرنشان کرد: در صورت عدم عقب نشینی عراق از ادعاهای واهی خود ایران باید به دادگاه بین المللی در رابطه  با گرفتن غرامت جنگی از عراق شکایت خود را ارجاع دهد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.