ادعای آکار درباره از پای درآمدن ۷۶ سرباز سوریه در حملات ترکیه

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد مطابق با دستورالعمل‌ها و در چارچوب حق دفاع مشروع، تاکنون ۵۴ موضع متعلق به نظام سوریه هدف قرار گرفته و ۷۶ سرباز سوری کشته شدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از بازدید از یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی استان هاتای با سوریه طی اظهاراتی درباره حمله در ادلب سوریه عنوان کرد: مطابق با دستورالعمل‌ها و در چارچوب حق دفاع مشروع، عناصر ما در آنجا علیه مواضع رژیم سوریه به سرعت واکنش متقابل را نشان داده‌اند. تاکنون ۵۴ موضع متعلق به رژیم سوریه هدف قرار گرفته و براساس اطلاعاتی که از منابع مختلف دریافت کرده‌ایم، ۷۶ سرباز از نیروهای سوری کشته شده‌اند.

آکار ادعا کرد: در ساعات ۱۶.۱۳ و ۲۲.۲۷ دقیقه یکشنبه، دوستان ما٬ پرسنل مربوطه در طرف روسی را مطلع کردند. علی رغم همه این ارتباطات٬ اطلاع رسانی‌ها و تدابیر٬ در ساعت ۰۱.۱۳ دقیقه یکشنبه شب نیروهای سوریه به سوی سربازان ما آتش گشودند.

وی مدعی شد: این روند در چارچوب توافق‌نامه‌های سوچی و آستانه آغاز شده است. تاکنون در همین راستا آتش بس‌های متعدد نیز اعلام شده که هر بار توسط رژیم نقض شده و تداوم آنها تضمین نشده است.

آکار ادامه داد: در این زمینه به تلاش خود ادامه می‌دهیم و اقدامات دیگری را در راستای تداوم آتش‌بس، اطمینان از امنیت سربازانمان و جلوگیری از موج جدید مهاجرت و همچنین پایان دادن به تراژدی انسانی مردم این منطقه در شرایط سخت زمستان انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع ترکیه ضمن اینکه برای کشته‌ها رحمت و برای زخمی‌های این حمله شفای عاجل طلبید٬ گفت: نیروهای مسلح کشور تمام مسؤولیت‌ها در این رابطه را بطور کامل و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند. ملت بزرگ ما مطمئن و آسوده خاطر باشند.

گفتنی است وزیر دفاع ترکیه به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ارتشبد امید دوندار فرمانده نیروی زمینی و حسن کوچک‌آکیوز فرمانده نیروی هوایی کشور از یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی استان هاتای با سوریه بازدید کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.