ادعای ایجاد سفارتخانه آمریکا در ایران بازی سیاسی برای رقابت انتخاباتی/ از سلامتی زائران ربوده شده اطمینان کامل داریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

مهمانپرست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات آمریکایی ادعاهای مستقیم و غیر مستقیم توسط بعضی رسانه‌ها مطرح می‌کنند که iبه دنبال اهداف سیاسی خاصی بوده و تنها برای رقابت‌های انتخاباتی اینگونه ادعاها را مطرح می‌کنند.

رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد خبرهایی مبنی بر آزادی تعدادی از ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه در آینده‌ای نزدیک گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران iبه صورت همه جانبه برای آزادی زائران کشورمان در سوریه ادامه دارد و ما از سلامتی آنها اطمینان کامل داریم و ارتباط با کشورهایی که با ربایندگان در تماس اند یا امکان تاثیر گذاری بر روی آنها را دارند در دستور کار قرار داده و امیدوارم این تلاش‌ها iبه نتیجه برسد.

وی تصریح نمود: هر وقت که خبرها دقیقی نسبت iبه آزادی بعضی از زائران ایرانی ربوده شده در سوریه iبه دستمان برسد در اسرع وقت اطلاع رسانی می کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ iبه سوالی در مورد ادعاهای آمریکا در مورد  ایجاد سفارتخانه در ایران افزود: مقامات آمریکایی ادعاهای مستقیم و غیر مستقیم  توسط بعضی رسانه‌ها مطرح می نمایند که iبه دنبال اهداف سیاسی خاصی بوده و تنها برای رقابت‌های انتخاباتی اینگونه ادعاها را مطرح می نمایند.

مهمانپرست تصریح نمود:  کشورهایی iبه عنوان حافظ منافع بین کشور آمریکا و ایران وجود دارد و ما از طریق کشور سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران معرفی شده و پاکستان که حافظ منافع ما در آمریکا است مباحث خود را iبه صورت رسمی مطرح و iبه کشور مربوطه منعکس خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این مطلب که وقتی iبه صورت غیر مستقیم و از طریق رسانه ها حرف‌های متضاد و متناقض مطرح می گردد کاملا روشن است که اینگونه ادعاها اهداف سیاسی را دنبال می نماید؛ افزود: آنها با طرح اینگونه ادعاها iبه دنبال این می باشند تا ذهنیتی را نسبت iبه تصمیمات مسئولین در بین مردم کشورمان ایجاد نمایند که ملت ما این ترفندها را iبه خوبی می شناسند و مقامات کشورمان نیز iبه این موضوعات iبه خوبی پاسخ داده اند.

مهمانپرست در پایان خاطر نشان نمود: هر وقتی که بحث جدی و رسمی در این مورد مطرح شود از طریق کشورهای حافظ منافع مطرح خواهد شد که تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.