ادعای برخی رسانه های عراقی درباره میدان های مشترک نادرست است

رامین مهمانپرست ادعای برخی از رسانه های عراقی درباره توسعه یک جانبه میدان های مشترک از سوی ایران را نادرست خواند و گفت: ایران هیچ مشکلی با همسایگان خود در این زمینه ندارد و هرگونه اقدامی از سوی کارگروه های مشترک نهایی می شود.

بولتن نیوز:سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (سه شنبه ۲۱ شهریور) در نشست هفتگی با خبرنگاران، ادعای برخی از رسانه های عراقی درباره توسعه یک جانبه میدان های مشترک از سوی ایران را نادرست خواند و گفت: ایران هیچ مشکلی با همسایگان خود در این زمینه ندارد و هرگونه اقدامی از سوی کارگروه های مشترک نهایی می شود.

رامین مهمانپرست افزود: موضوع هایی مانند میدان های مشترک، خطوط مرزی، مرزهای آبی یا دیگر موارد مشترک، در دیدارها و مذاکره هیئت های ایرانی با همسایگان بررسی می شود.

وی گفت: با برخی از کشورها کمیته‌های مشترک سیاسی یا کارگروه های مشترک داریم و تاکنون مشکلی درباره این موضوع ها با هیچ یک از همسایگان نداشته‌ایم و در چارچوب های معمول آن را پیگیری کرده‌ایم.

مهمانپرست افزود: این موضوع ها را به طور کاملا حقوقی پیگیری می‌کنیم؛ به نحوی که هم در پی تامین حقوق ملت خود هستیم و هم مایل نیستیم حقوق کشورهای دیگر نادیده گرفته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره رزمایشی که قرار است با حضور ۲۵ کشور در خلیج فارس برگزار شود، گفت: رزمایش هایی که در هر منطقه ای اجرا می شود، هرچه به محدوده سرزمینی ما نزدیک تر باشد، با دقت بیشتری زیر نظر مسئولان مربوطه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به حفظ امنیت منطقه بسیار استراتژیک خلیج فارس به شدت حساسیم، ضمن آن که هر نوع تحرکی در این منطقه را زیر نظر داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که نیروهای دفاعی ما با اجرای رزمایش های مختلف در صدد حفظ ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس هستند، افزود: همه باید توجه کنند که بر هم خوردن امنیت و ثبات منطقه می تواند پدیده بسیار حساسی باشد و ما کاملاً این موضوع را پیگیری می کنیم.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.