ادعای تازه سعودالفیصل: ایران دخالت در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را متوقف کند

۴ م دیماه ،

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه از ایران خواست تا دخالت در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و تحریک به «آشوب» در این کشورها را متوقف کند.

آنگونه که پایگاه اینترنتی رادیو فردا گزارش کرده است این مقام عربستانی در گفت و گو با روزنامه لبنانی «الحیات» گفت که «دخالت یک کشور همسایه برای تحریک به آشوب غیرقابل قبول است.»

سعود الفیصل در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که مقامات ایرانی بارها دخالت ایران در کشورهای منطقه را رد کرده است. عربستان سعودی و قطر بارها مدعی دخالت ایران در اتفاقات سوریه و بحرین شده‌اند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در بهمن ماه سال قبل دخالت ایران در اتفاقات بحرین را دروغ شمرده و تأکید کردند: اگر ایران در این کشور دخالت می‌کرد ماجرا طور دیگری می‌شد.( ایـــنـــجـــا)

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات سعود الفیصل در ادامه اتهام های مقام های عربستانی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم می کنند.

اظهارات وزیر امور خارجه عربستان در حالی ابراز می‌شود که عربستان سعودی با آغاز بیداری اسلامی در بحرین اقدام به اعزام نیرو به این کشور کرد و عملا در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند. ( ایـــنــجــا )

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.