ادعای توکلی در خصوص قول شرف مرتضوی ساختگی است

به گزارش ایرنا ، محمد اصلانی وکیل سعید مرتضوی روز دوشنبه با ارسال توضیحاتی در خصوص ادعای توکلی تاکید کرد :بحث’ قول شرف ‘ که توسط موکلم در مجلس و متعاقباً در رسانه‌های معاند، سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته اش گردید مطلب دروغ و کذبی است که آقای توکلی جهت تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه وی و به منظور دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی ساخته‌اند.

اصلانی افزود : موکلم خداوند سبحان را شاهد می‌گیرد که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی بکار نبرده است.

وکیل مرتضوی اضافه کرد:همچنین درخواست دارم (آقای توکلی )نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند .دروغ و انتساب ناروایی که متاسفانه مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از شرف و شرافت انسانی بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می‌پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند.

وی در ادامه توضیحات خود گفت:رسانه های بیگانه با درست قلمداد نمودن دروغ ‘ قول شرف ‘ ساخته آقای توکلی، در صدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند در حالی که این مفاهیم ارزشی را در هر بیان و مصاحبه زیر پا نهاده‌اند و اساساً به صداقت و شرافت اعتقادی ندارند، اینک آنرا مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که بدیهی است مفاهیم اخلاقی دارای ارزش ویژه‌ای می‌باشند که نباید آن را در منازعات سیاسی قربانی کرد، اضافه کرد:تنها قولی که موکلم داده‌است همان روز نیز به آن عمل نمود و آن اعلام آمادگی برای استعفا بوده و لاغیر.

اصلانی تصریح کرد:جناب آقای حداد عادل نیز همان شب استیضاح مراتب را طی نامه کتبی به نمایندگان استیضاح کننده اعلام و حتی متن نامه را بصورت کامل در نیمه شب بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار داد و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: در این نامه ذکر هیچگونه قولی به میان نیامده و مبنای استرداد امضاءها که این نامه است نیز به هیچگونه قولی اشاره ندارد و موکلم نیز همان نامه را که محتویاتش منطبق با واقعیت است و مبنای عمل نمایندگان بوده قبول دارد.

وکیل مرتضوی توضیح داد: توقعی که آقای توکلی دارند ترک محل خدمت و تمرد از دستور و مأموریت مافوق است که فارغ از تمایلات سیاسی و اهداف حزبی و شخصی ایشان، این امر جرم بوده و کسی که از مأموریت و دستور و امر قانونی مقام مافوق تمرد نماید، براساس قوانین مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مرتکب جرم شده و مستوجب تعقیب و مجازات است. لذا اینگونه توقعات از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هر انگیزه و نیتی پذیرفته نیست و فتح بابی برای قانون شکنی و نقض نظم و امنیت اداری به شمار می‌رود.

اصلانی افزود:ترجیح می دانم قوه‌قضائیه نسبت به این جرم رسیدگی و اعلام نظر نماید تا افکار عمومی با این مطالب بی‌ارزش و ساختگی مشوش نگردد.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود آورده است:باتوجه به اینکه پس از بیان مطلبی دروغ و سراسر کذب توسط آقای احمد توکلی و تأکید بر اینکه این مطلب ساختگی توسط ۴ دستگاه صوتی ضبط شده است، موکلم از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواست که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه نمایند.

اصلانی افزود:این پرونده از تاریخ ۳۰/۱/۹۱ تحت کلاسه ۹۱۰۰۲۵ در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح ‌رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم

سیام **۱۷۰۸*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۲۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.