ادعای حضور مامور سابق اف.بی.آی در ایران

۲۱م دیماه ،

آسوشیتدپرس افزود: بعضی مقامات آمریکایی دست‌اندرکار این پرونده ادعا می‌کنند که با وجود انکار ایران، تقریبا این یقین وجود دارد که ایران در پشت انتشار یافتن تصویر ویدئویی ۵۴ ثانیه‌ای و پنج عکس انتشار یافته از او که به صورت ناشناس برای خانواده‌اش ایمیل شده، قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در عکس‌های انتشار یافته منتسب به لوینسون، او لباسی نارنجی رنگ شبیه لباس زندانیان گوانتانامو را به تن دارد و خانواده او در آوریل ۲۰۱۱ آن را دریافت کرده‌اند. در هر یک از پنج عکس انتشار یافته فردی که ادعا می‌شود لوینسون است پیام‌های متفاوتی را روی کاغذی که در دست دارد نشان می‌دهد. پیام‌هایی نظیر «من در گوانتانامو هستم»، «آیا می‌دانید (گوانتانامو) در کجا قرار دارد؟» یا «این نتیجه ۳۰ سال خدمت برای آمریکا است.»

بنابراین گزارش مقامات آمریکایی صرفا با استناد به اینکه اشخاصی که در این قضیه دست دارند حرفه‌ای بوده‌اند و هیچ اشتباهی نکرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که این موضوع کار ایران است.

در ادامه این گزارش با طرح این ادعا به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که ایرانی‌ها در نشستی میان دو کشور به آمریکایی‌ها گفتند به دنبال لوینسون می باشند و حملاتی در بلوچستان انجام می‌دهند، اما آمریکایی‌ها در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که ایران این داستان را سرهم‌بندی کرده، زیرا هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است. این مقامات مدعی شده‌اند که این حقه ضد اطلاعاتی ایران برای آن بوده که متوجه شود آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا چطور کار می‌کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.