ادعای روزنامه آمریکایی: ایران با تکمیل تاسیسات آب سنگین می تواند بمب اتمی بسازد

اردیبهشت ۱۴۰۳

تعدادی از مقامات در سازمان ملل متحد و آمریکا هم گفته اند که وقتی تاسیسات آب سنگین اراک تکمیل شود می تواند پلوتونیم کافی برای ساخت ۲ بمب اتمی در سال تولید کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ یک روزنامه آمریکایی به نقل از شماری از مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی شده اند ایران در تابستان سال آینده با تکمیل تاسیسات آب سنگین و تولید پلوتونیم می تواند بمب اتمی بسازد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: این فعالیت های هسته ای ایران همچنین می تواند مذاکرات هسته ای آینده کشورهای عضو گروه ۱+۵ با حسن روحانی رئیس جمهور تازه ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفته اند که این موضوع امکان حمله نظامی اسرائیل علیه ایران را نیز افزایش می دهد.

تاکنون آمریکا و دولت های غربی در جایگاه اول بر غنی سازی اورانیوم ایران متمرکز شده بودند. غنی سازی اورانیوم در درصد بسیار بالا یکی از راه های ساخت بمب اتمی است.

ایران بارها با رد ادعاهای کشورهای غربی دربارهٔ تلاش برای ساخت بمب اتمی، بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکیده کرده است.

غرب به شدت از توسعه تاسیسات هسته ای آب سنگین ایران برای تولید پلوتونیوم و احتمالا ساخت بمب اتمی نگران است. البته تاسیسات آب سنگین، نسبت به تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران که در عمق زمین قرار دارند؛ هدف راحت تری برای حملات نظامی خارجی به شمار می رود.

شماری از مقامات اروپایی و آمریکایی در ماه های اخیر گفته بوده اند که ایران پیشرفته های بزرگی در زمینه ساخت تاسیسات آب سنگین در شهر اراک داشته است.

تعدادی از مقامات در سازمان ملل متحد و آمریکا هم گفته اند وقتی تاسیسات آب سنگین اراک تکمیل شود می تواند پلوتونیم
کافی برای ساخت ۲ بمب اتمی در سال تولید کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.