ادعای سخنگوی کاخ سفید: وضعیت ۳۶ ساعت گذشته ایران در اثر تحریم‌هاست

کاخ سفید از اثربخش بودن تحریم‌هایش سخن گفت. در همین حال بنیامین نتانیاهو برای مذاکره درباره ایران به اروپا سفر کرد.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما و هم پیمانان آمریکا مطمئن هستند که تحریم ها شیوه مناسبی برای مقابله با ایران است.
به گزارش النشره لبنان، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته ادعا کرد که ایرانیان، مقامات خود را مسئول دگرگونی شرایط اقتصادی شان می دانند. سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی در ایران بیانگر این است که این کشور تحت فشارهای شدید قرار گرفته است.
وی افزود: آنچه در ۳۶ ساعت اخیر مشاهده کردیم نشان می دهد تحریم ها تاثیر منفی بر اقتصاد ایران داشته است.
در همین حال آسوشیتدپرس از برنامه ویژه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به اروپا با هدف مذاکره با مقامات این قاره در مورد ایران و تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مقامات رسمی کابینه از برنامه ویژه بنیامین نتانیاهو برای سفر به کشورهای اروپایی برای متقاعد کردن رهبران این کشورها جهت افزایش فشارها و تشدید تحریم ها علیه ایران خبر داد.
در همین رابطه پل هیرش سان سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اگر اسرائیل بخواهد از حمله به ایران صرف نظر کند آن گاه باید تحریم های اقتصادی سختی علیه ایران اعمال شود.
از سوی دیگر در روزهای گذشته آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران شده و گفته بود که ادامه این روند موجب شکل گیری انقلابی همچون انقلاب میدان تحریر مصر در ایران می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.