ادعای عجیب روحانی درباره کرونا در ایران

ایسنا: رییس جمهور با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و مهار بیماری کرونا در کشور گفت: ایران یکی از دقیق ترین کشورها در اطلاع رسانی آمار کرونایی بود.

روحانی: چرا تشکر نمی‌کنید؟

روحانی:

* وضعیت ایران در تعداد فوتی های کرونا بر مبنای میلیون نفر، از آمریکا، سوئیس و انگلیس بهتر بوده است

* این روزها متاسفانه زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است.

* زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و امروز هم باز است و متاسفانه زبان تخریب و تحریف راه افتاده است.

* بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از یک وزارتخانه و دولت تعریف کنند برایشان دردناک است.

* در طول۱۶ ماه دچار کمبود تخت نشدیم.دچار حیرتم نسبت به کسانی که درباره کرونا با الفاظی صحبت می کنند. در برخی کشورها بیماران را در بیرون بیمارستان قرار می دادند، اما ما وارد این شرایط نشدیم.اگر یک مورد در ایران رخ داده بود، در رسانه‌ها ببینید چه اتفاقی می افتاد.ما دچار کمبود تخت نشدیم که بخشی از آن ناشی از طرح تحول سلامت بود برخی این سه کلمه را نمی فهمند. ده ها رهبر دنیا به من گفتند چگونه این طرح را اجرا کردید؟ سهم بیمار به۱۰ درصد و در روستاها به۵ درصد رسید. چطور بعضی این ریاضی ساده را نمی فهمند؟

 * کار دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است. تاریخ ایران را از زمان هخامنشیان ورق بزنید . کل تخت بیمارستانی حدود۹۰ هزار بوده که تا پایان دولت۱۶۰ هزار تخت تحویل می دهیم. بسیاری از تخت های قدیمی بازسازی کامل شده است. پزشک متخصص اصفهان،شیراز و مشهد را رها کرد و به شهرستان دورافتاده رفت. به جای اینکه بیمار به مرکز استان برود، متخصص کنار او رفت . در مخیله من نمیاد درباره سه چیز کسی شک کند. درباره برجام، تحولات دیجیتال و طرح سلامت. این سه از بدیهیات بود. این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم.

* مهم است خدمات برق و گاز و بنزین گازوییل به موقع برسد. دیدیم یکی دو روز برق قطع شد و چه مشکلاتی پیش آمد. خدمات آموزشی و بهداشتی ادامه یافت.تولید یک روز تعطیل نشد و کارخانه ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و تولید مایحتاج ضروری مردم یک روز متوقف نشد.

 * یکی گفت اگر از شرق بیاورید من نمی زنم، یکی گفت از غرب بیاورید من نمی زنم. یکی گفت اصلا واسکن نمی زنم. ما گفتیم واکسن خارجی با قدرت وارد شود و یک روز تاخیر نشود. ما برای دریافت کواکس ثبت نام کردیم و ۱۶ میلیون و۸۰۰ دز سفارش دادیم و از اولین کشورها بودیم. فوری خرید از سایر کشورها را آغاز کردیم. به شرکت های خصوص هم مجوز دادیم ولی تهیه آن سخت بود. بیش از۵ میلیون تزریق شده است و همچنان واکسن وارد می کنیم و همه توان خود برای واکسن داخلی را ادامه می دهیم و دو واکسن نزدیک است و امیدواریم به زودی وارد شود.

*  وقتی تعداد فوتی ها بر مبنای میلیون نفر را در نظر بگیریم، در دنیا ۵۱ امین کشور هستیم و شرایط۵۰ کشور از ما سخت تر بوده است مثل آلمان، فرانسه، هند، برزیل،سوییس و آمریکا. برای مبارزه با کویید۱۹ در این کشور کار بزرگی انجام شده است و من از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می کنم. ما چهار موج را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم شاهد موج پنجم‌ نباشیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.