ادعای یک روزنامه‌ عربی در خصوص گروگان‌گیری دوباره ایرانی‌ها در سوریه

۳۰م دیماه ،

یکی از معارضان سوری با ادعای گروگان‌گیری تعداد دیگری از ایرانیان در سوریه از سوی گروه موسوم به ارتش آزاد این کشور گفت که این گروه آماده مبادله این اسرا با اسرای سوری است.

روزنامه‌ی الدستور به نقل از احمد ریاض غنام ، موسس جنبش احرار الشام نوشت که ارتش آزاد سوریه تعداد ۲۰ تن از ایرانی‌ها را گروگان گرفته است و آماده است تا بعد از سقوط نظام فعلی سوریه این اشخاص را با اسرای سوری مبادله کند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه‌ی “استودیو البلد” شبکه صدی البلد که مجتبی امانی، رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر میهمان آن برنامه بود، بیان کرد که ایران نمی‌تواند مصر را جایگزین سوریه کند.

غنام هم‌چنین با بیان این ادعا که با نزدیک شدن ایران به مصر خطری کشورهای عربی را تهدید می‌کند گفت که البته این مساله در هر صورت به مسایل حاکمیتی برمی‌گردد.

مجتبی امانی نیز در این برنامه در پاسخ به این ادعا وجود ۲۰ گروگان ایرانی نزد ارتش آزاد سوریه را تکذیب کرد و افزود که روابط نظامی ایران با سوریه روابطی قدیمی است و زاییده امروز نیست.

ادعای گرون‌گان‌گیری تازه در سوریه در حالی مطرح می‌شود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یک شنبه خود آخرین تحولات سوریه را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که گروگان‌گیری تازه ایرانیان در سوریه کذب محض است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.