ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن به صلاح نبود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

چهاردولی گفت: شرح وظایف دو وزارتخانه راه و مسکن، کاملا از همه متفاوت است از این رو از زمان ادغام این وزارتخانه همواره شاهد پیشرفت در بخش و پسرفت و عدم نظارت در بخش دیگری بودیم.

علی نعمت چاردولی نماینده مردم همدان و ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که انتزاع وزارت وزارت راه و شهرسازی از وزارت مسکن، اقدامی صحیح است افزود: راه و مسکن دو مسئله کاملا متفاوت از هم می باشند. از زمان ادغام این دو وزارتخانه، ما همواره شاهد پیشرفت در بخشی و پسرفت در بخش دیگر هستیم در واقع به دلیل شرح وظایف مختلف در دو حوزه، نظارت کافی بر هر دو بخش صورت نگرفت.

وی به بیان مثالی در همین راستا پرداخت و اظهار داشت: به عنوان مثال در حوزه راه و حمل و نقل همه چون اتوبان ها، خطوط ریلی و جاده های اساسی شاهد پیشرفت های عظیمی بودیم اما در حوزه ناوگان هوایی و راه و روستایی پیشرفت آن چنانی حاصل نشد.

چهاردولی ادامه داد: هم چنین در بحث مسکن نیز ما شاهد این تناقض ها بودیم، به عنوان مثال با توجه به وام هایی که پرداخت شده حوزه مسکن مهر و مسکن های روستایی با موفقیت همراه بود اما در کنار این مسئله هیچ اقدام عملی جهت کاهش قیمت مسکن و اجاره خانه ها انجام نشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: نتایج در بحث مسکن سرسام آور بوده است قیمت ها بدون هیچ گونه نظارتی دچار نوسانات متضرری شده و نحوه عملکرد آنها سبب ورود دلالان به این بازار شده است.

چهاردولی در پایان با یادآوری این مسئله که انتزاع این دو وزارتخانه ضرروی است تصریح کرد: جهت حل مشکلات دو حوزه راه و مسکن بهتر است این تفکیک صورت پذیرد تا شاهد پیشرفت متوازن در هر دو قسمت باشیم.

گفتنی است در برنامه پنج ساله اعلام شد جهت کاهش وزارتخانه ها از ۲۱ به ۱۷ عدد در دولت لازم است وزارتخانه های مرتبط با یکدیگر ادغام شوند اما مشکلی که در این میان به وجود آمد تفاوت شرح وظایف وزارتخانه ها بوده که سبب بروز اشکالات زیادی در حوزه های مربوط شد. از این رو طرح انتزاع وزارتخانه راه و شهرسازی در مجلس مطرح شد که براساس شنیده ها حکم قطعی برای این تفکیک به پنج ماه بعد جهت تصمیم گیری موجه تر در این خصوص موکول شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.