ادغام نکردن خدمات پیشگیری، درمانی و توانبخشی

۱۶خردادماه،

عدم ادغام خدمات پیشگیری ، درمانی و توانبخشی، مشکلی مهم در حوزه سلامت و مانعی برای دستیابی به اهداف بهداشتی و موضوع بهداشت برای همه مردم است.

محمد مهدی لطیفی ، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای دستیابی به اهداف بهداشتی و استراتژی های مرتبط با آن، شرایط لازم است و اقدامات مختلفی در همه زمینه ها باید صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت تک تک اشخاص جامعه در تدوین و اجرای اهداف و استراتژی های بهداشتی، تصریح کرد: در واقع مشارکت مردم در شکل گرفتن آینده بهداشتی جامعه، از جمله عوامل اساسی در دستیابی به استراتژی های بهداشت برای همه است.

لطیفی با اشاره به لزوم ادغام تمامی برنامه ها و خدمات مرتبط با سلامت مردم، تاکید کرد: عدم ادغام خدمات پیشگیری، درمانی و توانبخشی، مشکلی مهم در حوزه سلامت و مانعی برای دستیابی به اهداف بهداشتی و موضوع بهداشت برای همه مردم است.

وی یادآور شد: امروزه بر این موضوع تاکید می شود که خدمات بهداشتی باید طیف کامل خدمات پیشگیری، درمانی و بازتوانی را پوشش دهد که این مهم راهی برای دستیابی به هدف و استراتژی بهداشت برای همه و مراقبت های بهداشتی اولیه است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.