ادوارد اسنودن اینبار بر روی پرده سینما خبرساز می شود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

Son2o33

«citizen four» مستندی درباره ادوارد اسنودن کارمند امنیت و اطلاعات آمریکا که با افشاگری خود باعث تخریب روابط آمریکا و شرکای اروپایی اش که سازمان سیا سالها از آنها شنود می کرده، شده می تواند پرفروش ترین فیلم مستند سال در هفته اول نمایش خود شود.

به گزارش سرویس هنری ممتاز نیوز به نقل از بانی فیلم، این فیلم در شب اول نمایش خود که تنها در ۵ سالن سینما اکران می شد ۱۲۵ هزار و ۱۲۷ دلار فروش کرد. این میزان برای فیلم های مستند به طور معمول به ۲۵ هزار دلار می رسد.

تام کویین سخنگوی TWC که یکی از توزیع کنندگان فیلم است می گوید: باور نکردنی است. اما این فیلم که به جاسوس های دولت آمریکا اختصاص دارد با استقبال مردم مواجه شده است.

این فیلم سومین فیلمی است که لورا پویتراس با موضوع امنیت ملی آمریکا می سازد. او پیش از این فیلم های «کشور من کشور من» و «پیمان» را با همین موضوع ساخته بود که اولین فیلم او کاندیدای اسکار هم شد.

مستند جدید او ماه پیش برای اولین بار در فیلم فستیوال نیویورک اکران شد و این هفته با پنج سالن نمایش اجازه اکران عمومی یافت.

شمار این سالن ها در هفته آینده به ۱۴ سالن می رسد که به همین دلیل انتظار می رود فروشی فوق العاده پیش روی آن باشد.

تا پیش از این پرفروش ترین فیلم مستند در یک سال اخیر فیلم «آمریکا: تصور کن جهان بدون او را» بود. این فیلم در ماه ژوئن با اکران در سه سالن سینما ۴/۱۴ میلیون دلار فروخته بود.

اخبار جهان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.