اذعان “مسعود اوزیل” به تأثیر قرائت قرآن در کسب موفقیت‌های ورزشی

۲۱خردادماه،

مسعود اوزیل، بازیکن ترک‌تبار عضو تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا و تیم ملی آلمان و ملقب به پادشاه پاس گل، اقامه نماز و قرائت آیاتی از قرآن کریم را عامل موفقیت خود در میدان می‌داند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، اوزیل می‌گوید: پیش از آغاز هر مسابقه، دو رکعت نماز و چند آیه قرآن می‌خوانم و از خدا می‌خواهم به من کمک کند تا موفق شوم.

وی با تشکر از هم‌تیمی‌های خود برای احترام به او به هنگام اقامه نماز گفت: این دقایق خاص پیش از آغاز مسابقه، رمز موفقیت من است.

وی افزود: من نماز می‌خوانم و هم‌‌تیمی‌هایم این مسئله را می‌دانند و با حرف نزدن با من، به من وقت می‌دهند که مدتی پیش از مسابقه تنها باشم.

این بازیکن ۲۴ ساله تیم ملی فوتبال آلمان از سن پایین در عرصه فوتبال درخشید و از سال ۲۰۰۹ به عضویت تیم ملی آلمان درآمد و اکنون در فهرست بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است.

وی در جریان مسابقات جام‌ جهانی ۲۰۱۰ به شهرت جهانی رسید و نامزد دریافت جایزه توپ طلایی شد که به بهترین بازیکن مسابقات جام‌جهانی داده می‌شود.

او تا سال ۲۰۱۲ در تمامی تورنمنت‌ها ۶۰ پاس گل داد و در مجموع تا ژانویه ۲۰۲۲، ۴۰ پاس گل داده است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان شناخته می‌شود و به او لقب پادشاه پاس گل را داده‌اند. او در سال ۲۰۱۲، ۳۰ پاس گل داد که رکوردار پاس گل در بین ۵ لیگ معتبر جهان است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.