اذعان وزیر سابق رژیم صهیونیستی به همکاری ترکیه با این رژیم علیه عراق

وزیر سابق امنیت رژیم اشغالگر با اذعان به تلاشهای این رژیم برای تشدید بحران عراق، از همکاری قدیمی رژیم صهیونیستی با ترکیه علیه عراق خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، “آوی دیختر” تأکید کرد، جلوگیری از رسیدن عراق به مرحله ایفای نقش عربی و منطقه‌ای خود، هدف راهبردی رژیم اسرائیل است.
دیختر در جریان سخنرانی در یکی از مراکز مطالعات راهبردی که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز آن را منتشر کرده است ، اظهار داشت: ما در عراق بیشتر از آنچه را که برنامه ریزی کرده  و توقع داشتیم، عملی کرده ایم.
دیختر اذعان کرد دخالت رژیم اشغالگر در عراق از اوایل دهه هفتاد با برنامه حمایت از کردها آغاز شده است و در ابتدا این حمایت ها در حد مطرح کردن مسأله کردها به عنوان یک موضوع سیاسی در مجامع بین المللی بود.
وی همچنین از حمایت مادی محدود از کردهای عراق در آغاز این برنامه خبر داد.
دیختر فاش کرد این حمایت در سال ۱۹۷۲ ابعاد امنیتی پیدا کرد، به صورتی که برای کردهای عراق از طریق ترکیه سلاح ارسال شد  و گروه های کرد برای آموزش دعوت شدند.
دیختر با این ادعا که عراق اکنون با وجود داشتن دولت مرکزی به سه منطقه تقسیم شده است ؛  تأکید کرد  این کشور همچنان در معرض جنگهای جدید داخلی بین شیعیان و سنی ها و عربها و کردها است.
وی با اذعان به دیدارهای مکرر مسئولان رژیم اشغالگر با سران کرد عراقی خاطرنشان کرد، هدف راهبردی این رژیم آن است که از رسیدن عراق به نقش منطقه ای و عربی خود جلوگیری شود، زیرا این امر به ضرر رژیم صهیونیستی است.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.