اذعان یک روزنامه فرانسوی به موفقیت مدارس اسلامی

۱۹اردیبهشت،

روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» در یکی از شماره های هفته قبل خود، در گزارشی از وجود نزدیک به ۳۰ مدرسه و مؤسسه آموزشی خصوصی منطبق با معیارهای اسلامی در فرانسه خبر داد و توصیه جدی به کسب علم در فرهنگ اسلامی را از دلایل موفقیت این مدارس برشمرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، روزنامه فرانسوی لوپاریزین، با انتشار یافتن گزارشی از وجود نزدیک به ۳۰ مدرسه اسلامی در فرانسه در برابر ۳۰۰ مدرسه منطبق با تعالیم دین یهود و ۹۰۰۰ مدسه کاتولیک در این کشور خبر داد.

این روزنامه در گزارش روز سه‌شنبه خود به تحلیل وضعیت مدارس اسلامی فرانسه نیز پرداخت و نوشت: اولین مدرسه اسلامی با نام «موفقیت» سال ۲۰۰۱ در شهر «اوبرویلیه» (Aubervilliers) در ناحیه «سن ـ سن ـ دنی» گشایش یافت.

“لوپاریزین” به مدرسه اسلامی «آوروس» در شهر «لیل» فرانسه که به تازگی به عنوان مدرسه نمونه شناخته شده است نیز، اشاره کرد و گفت: این مدرسه تنها مدرسه اسلامی در این کشور است که با رعایت شرایطی می‌تواند از امکانات و کمک هزینه‌های دولتی استفاده کند.

این روزنامه فرانسوی با گرفتن مصاحبه از اعضای مختلف مدرسه «آوررس» تلاش کرد دلایل موفقیت چشمگیر این مدرسه را تحلیل و بررسی کند و نتوانست فرهنگ اسلامی این مدرسه را در موفقیت آن نادیده انگارد.

مدیر مدرسه «آوروس» در مصاحبه با این روزنامه، سبب موفقیت مدرسه خود را فرهنگ قرآنی و اسلامی معرفی کرده بود که در آن علم بسیار ارزشمند شمرده می‌شود و به کسب و فراگیری دانش در هر سنی تاکید شده است.

“لوپاریزن” همکاری و حضور مؤثر والدین خانواده‌های مسلمان در کنار اولیای مدرسه و توجه ویژه آنان به نحوه تربیت فرزندان و میانگین پایین سنی معلمان و اساتید در این مدرسه را نیز از عوامل دیگر موفقیت این مدرسه معرفی کرد.

این روزنامه در پایان نوشت: مدارس اسلامی دیگر در فرانسه نیز که از سال ۲۰۰۴ با ممنوعیت حجاب و نمادهای مذهبی در مدارس به همت سازمان‌های اسلامی فرانسه به راه افتاده‌اند، هم اکنون با مشکلات مالی مواجه و خواستار به رسمیت شناخته‌شدن از سوی دولت برای دریافت کمک‌های مالی می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.