ارائه آموزش مکالمه عربی برای زائران حج و عمره در پایگاه اطلاع رسانی بعثه

حجت‌الاسلام ‘روزبه برکت‌رضایی’، مسئول پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: برای ایجاد سهولت در برقراری ارتباط زائران ایرانی در، حج تمتع ، عمره مفرده و عتبات عالیات آموزش مکالمه عربی به صورت آموزش صوتی و تصویری ویژه زائران در پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،و‌ی افزود:این آموزش‌ها شامل ۶۸ عنوان درسی و جلسه ویژه مکالمه عربی است که توسط بهترین استادان زبان عربی تدوین شده است. این مجموعه قابلیت دانلود دارد و زائران به راحتی می‌توانند با وارد شدن به این پایگاه و دانلود این فایل‌ها به صورت ساده و کاربردی با جملات، اعداد و کلمات کلیدی که به صورت روزانه حجاج نیازمند آن هستند، آشنا شوند.

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی همچنین گفت: در این متون درسی نحوه ارتباط کلامی با زائران جهان اسلام در کشورهای زیارتی جهت ایجاد وحدت اسلامی را آموزش می دهد ، همچنین روش های پاسخ‌گویی به شبهاتی که امکان دارد در گفت‌و‌گوی یک زائر ایرانی با زائران دیگر کشورها رد و بدل ‌شود در کوتاه‌ترین و جامع‌ترین جملات عربی و با استناد به روایات و کتب اعتقادی آموزش داده می‌شود، از جمله گفت‌و‌گوهایی در رابطه با وجود مقدس حضرت مهدی(عج)، توحید و شرک، توسل و قرآن و مصونیت آن از تحریف، معرفی تشیع و وحدت اسلامی می باشد.

این برنامه که به همت مدیریت آموزش معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تدوین شده است در بخش بانک فیلم و صوت پایگاه اطلاع‌رسانی حج به آدرس www.hajj.ir قابل‌دسترس است.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۷۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.