ارائه برنامه مشخص نامزدهای ریاست جمهوری در مورد کارگران

۲۰خردادماه،

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران حفظ امنیت شغلی کارگران را مهمترین خواسته جامعه کارگران دانست و از نامزدهای ریاست جمهوری خواست تا اگر برنامه‌ای در خصوص تامین شغلی کارگران دارند، ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، آرش فراز در یک نشست خبری گفت: با بررسی و رصد برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری متاسفانه ملاحظه کردیم که برنامه‌ای برای جامعه کارگری و پاسخگویی به مطالبات کارگران و حتی در خصوص امنیت شغلی کارگران که مهمترین مطالبه کارگران است به طور مشخص اعلام نشده است لذا انتظار داریم در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری برنامه های خود را به جهت تحقق مطالبات جامعه کارگران دارند هر چه سریعتر اعلام کنند که جامعه کارگری با آگاهی بیشتری رییس جمهوری آینده را انتخاب کند.

وی در عین حال با انتقاد از عدم تدوین سند ملی کار شایسته گفت: در حالی که این سند در قانون برنامه چهارم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است ولی تا کنون که سال دوم برنامه پنجم توسعه را سپری می کنیم این سند به تدوین و تصویب شرکای اجتماعی دولت، کارگران و کارفرمایان نرسیده است.

به گفته فراز اگر سند ملی کار شایسته تدوین شود بهترین ملاک در حوزه روابط کار و کارفرما و کارگر خواهد بود و مشکلات جامعه کارگری را مرتفع خواهد کرد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران بهره‌مندی کارگران از حداقل حمایتهای اجتماعی، حفظ قدرت خرید و معیشت خانوارهای کارگری، رفع انواع تبعیض و حمایت از تشکلهای کارگری را مهمترین خواسته کارگران از دولت آینده برشمرد.

وی در پایان هرگونه تغییر و اصلاح در قانون کار را در صورتی که منافع جامعه کارگری را تامین کند مورد پذیرش گروههای کارگری دانست و از رییس جمهوری آینده خواست تا در جریان اصلاح قانون کار به عنوان یکی از قوانین مادر کشور صلاح کارگران را در نظر بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.