ارائه بودجه ۲۰۰ میلیارد دلاری تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مصطفی قانعی در همایش معاونان تحقیقات و فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز با اعلام این خبر افزود: ۲۰۰ میلیارد دلاری که قرار شده در سند چشم انداز در صادرات داشته باشیم، در بین دانشگاه های کشور تقسیم می کنیم تا هر دانشگاهی با توجه به پتانسیلی که دارد، از آن استفاده کند.

وی اظهار داشت: تا سه یا چهار ماه آینده این برنامه تبدیل به نقشه راه می شود و سپس با دانشگاه ها برای فعالیت در حوزه مورد توانایی، تفاهم نامه تنظیم می شود. موفقیت در این مسیر تنها یک راه دارد و آن این است که دانشگاه های علوم پزشکی مجاور، با یکدیگر متحد  شوند.

قانعی گفت: هر تولیدی که دراین راستا به مرحله اجرا برسد، وزارت بهداشت ورود آن را از سایر کشورها قطع کرده و از تولید داخلی استفاده می کند که این مسئله تضمین کننده فروش تولیدات داخلی کشور است.

معاون وزیر بهداشت افزود: باید در راستای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان تلاش کنیم و اساس آن را بر مبنای صادرات برنامه ریزی کنیم. حوزه دارو از موارد مهم و ملی است که برای خودکفایی در آن در وزارت بهداشت اقداماتی انجام شده و باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.