ارائه بیمه‌نامه‌ زلزله تا ۲ سال آینده

خبرگزاری فارس: ارائه بیمه‌نامه‌ زلزله تا 2 سال آینده/ امکان کاهش ریسک تا 50 درصد

بینا- رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مزیت بیمه‌نامه زلزله کمک به ملموس شدن این ریسک برای مردم است، از ارائه بیمه‌نامه زلزله تا ۲ سال آینده در کشور خبر داد.
به گزارش بینا، غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه در نشست علمی “گزارش دستاوردهای بازدید از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی” با اشاره به کارکردهای بیمه در کشور به فارس گفت: یکی از ابداعات بیمه، ریسک‌پذیر کردن برخی خطرات مهم است که قبلاً تحت پوشش نبوده و در واقع بیمه زلزله از آن قبیل است.
رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: بیمه زلزله مدتی است که در برخی کشورها راه افتاده و در کشور ما نیز در سال‌های اخیر این موضوع به صورت جدی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه توجه به زلزله در کشور ما بسیار ملموس است، گفت: بحث‌های آکادمیک بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و پژوهشکده نیز دو کار پژوهشی  مناسب را در این خصوص انجام داده است.
رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: مهمترین نکته و مزیت در بیمه‌نامه زلزله کمک به ملموس شدن این ریسک برای مردم و تلاش آنها برای رفع این مشکل و اقدام برای کاهش این ریسک است.
وی ادامه داد: اگر در زلزله اخیر، منازل مسکونی تحت پوشش بیمه زلزله بود، خسارات و تلفات تا یک دهم کاهش می‌یافت.
مهدوی با اشاره به اینکه مدیریت کردن ریسک زلزله، منافع اجتماعی بسیاری به دنبال خواهدداشت، گفت: با گسترش بیمه‌نامه زلزله، ریسک زلزله تا حد ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقداماتی که برای بیمه زلزله صورت گرفته، تا دو سال آینده شرکت‌های بیمه داخلی این بیمه‌نامه را ارائه کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.