ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه تمام

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری تمام تمهیدات و تلاش های لازم برای حمایت از تولید از سوی این وزارتخانه انجام شده و در نیمه دوم نیز این حمایت ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی نیا افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، روش های حمایتی از بخش تولید و واحدهای صنعتی با تشکیل کارگروه تولید تقویت شد.

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه حمایت از تولید سه هدف کلی شامل حفظ و صیانت از ظرفیت های تولید فعلی، بهبود فضای کسب و کار و همچنین فرهنگ سازی در زمینه استفاده از تولیدات و صنایع داخلی مدنظر قرار گرفت.

صالحی نیا گفت: از ابتدای امسال شرایط را برای تامین نیازمندیهای واحدهای تولیدی از جمله استفاده از حداکثر امکانات نظام بانکی فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال نرخ تعرفه ها، عرضه و تقاضا و همچنین مدیریت ها تغییری نداشته است، تصریح کرد: با وجود فعالیت های انجام شده از سوی وزارتخانه برای حمایت از صنایع داخلی، تلاش خواهد شد تا در نیمه دوم سال جاری حجم تولیدات صنعتی را حداقل معادل سال گذشته تامین کنیم.

وی افزود: دستورالعملی تهیه شده تا از محل منابع مختلف از جمله صندوق توسعه ملی و نظام بانکی کشور تسهیلاتی در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اختصاص داده شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین برای برخی از واحدهای فعال که مشکلاتی در زمینه بدهی دارند، تسهیلاتی همچون تقسیط مجدد و یا استمهال بدهی ها مصوب شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.