ارائه جزئیات بیشتر پیشنهادات ۱+۵/برگزاری مذاکرات سیاسی در آلماتی۲

۲۹م اسفند ،

27-229.jpg

اتحادیه اروپا اعلام کرد که گروه موسوم به ۱+۵ روز دوشنبه در مذاکرات استانبول جزییات بیشتری از پیشنهادات‌شان را به ایران ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: بیانیه‌ کوتاه اتحادیه اروپا دربارهٔ‌ گفت‌وگوهای در سطح کارشناسی میان ۱+۵ و ایران به این که کارشناسان ایرانی چطور به این پیشنهادات واکنش نشان دادند و آیا پیشرفتی در این مذاکرات حاصل شده است یا خیر هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

دو طرف در نشستی در تاریخ ۲۶ و ۲۷ فوریه در شهر آلماتی قزاقستان برای برگزاری مذاکرات فنی توافق کردند.

ایران تاکید دارد که برنامه‌ هسته‌یی‌اش صلح‌آمیز است.

در بیانیه‌ مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از مذاکرات کارشناسی در استانبول انتشار یافت، بار دیگر تاکید می‌شود که گفت‌وگوهای فنی روز دوشنبه با نشست دیگری در سطح سیاسی در آلماتی در تاریخ ۵ و ۶ آوریل دنبال خواهد شد.

رویترز افزود:‌ دیپلمات‌های غربی به وضوح گفته‌اند که می‌خواهند شاهد پاسخ اساسی ایران به پیشنهادات شش کشور در نشست آلماتی باشند.

در بیانیه‌ مان آمده است که در استانبول کارشناسان ۶ کشور به ریاست استفان کلمنت، کارشناس هسته‌یی جزییات بیشتری از “پیشنهاد اعتمادساز تجدیدنظر شده” که در آلماتی روی میز گذاشتند را به ایران ارائه دادند.

مان گفت: این نشست همچنین فرصتی را برای کارشناسان (شش کشور) و ایران برای بررسی مواضع یکدیگر دربارهٔ‌ بعضی موضوعات فنی فراهم کرد.

کاترین اشتون نظارت بر تماس‌ها با ایران را از جانب ۶ کشور به عهده دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.