ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان روستایی در آینده نزدیک

مدیرکل خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در آینده نزدیک خدمات ثبت احوال در به دفاتر پیشخوان روستایی (ICT) ارائه خواهد شد.

زهرا ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: طی این تفاهم‌نامه، زمینه ارائه خدمات ثبت احوال از طریق دفاتر پیشخوان روستایی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه در راستای واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان روستایی صورت گرفته است، گفت: دستورالعملی در این زمینه تدوین و به صورت پایلوت به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: حداکثر تا اول آذر ماه، مجوز ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان روستایی توسط استان‌ها صادر می‌شود.

به گفته ناصری، به این ترتیب روستاییان می‌توانند خدماتی نظیر، صدور شناسنامه المثنی، صدور اولین کارت شناسایی ملی یا المثنی، تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، ثبت مشخصات فرزندان در شناسنامه و مواردی از این دست را بدون مراجعه به دفاتر ثبت احوال در شهرها از طریق دفاتر پیشخوان روستایی دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. حسن حبیبی:

    ما همچنان منتظریم ولی بعید میدانم عملی شود

  2. صابری:

    اگر این خدمات که گفتند ارائه شود خیلی خوب خواهد شد. من هم به عنوان ای سی تی پایلوت انتخاب شدم.

  3. یاسر:

    ارایه این خدمت کی به دفاتر واگذار میشه واقعادمتون گرم مرسی ازایکه به فکر مردم هستین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.