ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های چند قلو

۱۲خردادماه،
ممتاز نیوز : مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های چند قلو خبر داد و گفت: سال قبل بیش از ۳۰۰ هزار قوطی شیرخشک رایگان میان این خانواده ها و همچنین شیرخوارگاه ها و خانواده های دارای فرزند معلول توزیع شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ فریبا بریمانی در نشست خبری که سالن اجتماعات سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ خانواده زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند و همچنین ۱۸ هزار و  ۵۰۰ دانشجو و ۸۸ هزار دانش آموز نیز در یا خانواده ها مشغول تحصیل می باشند که سازمان شهریه آنها را پرداخت و خدمات لازم را به آنان ارایه می دهد.

وی افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در طرح غربالگری جسمی شرکت کرده و همچنین ۷ هزار و ۸۰۰ خانواده نیز دارای چند قلو می باشند که این خانواده ها ۱۸ هزار چند قلو دارند که ۳۰۰ هزار قوطی شیرخشک رایگان میان این خانواده ها و همچنین شیرخوارگاه ها و خانواده های دارای فرزند معلول توزیع شده است.

بریمانی به لایحه حمایت از چند قلوها نیز اشاره کرد و گفت:  این لایحه در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست تصویب است که در صورت تصویب نهایی خدمات بیشتری به این خانواده ها ارایه می گردد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی از توانمند شدن ۱۵ هزار خانواده زن سرپرست خبر داد و گفت: بر اساس قانون سازمان بهزیستی موظف است سالانه زمینه توانمندسازی ۱۰ درصد اشخاص تحت پوشش را فراهم کند اما بر اساس برنامه های اجرا شده سال قبل توانستیم ۱۲٫۵ درصد را از چرخه حمایتی خارج کنیم.

به گفته بریمانی ۸۵۰ گروه همیار ۷ تا ۱۲ نفره در سازمان بهزیستی حضور دارند که توانمندسازی اجتماعی و همچنین اشتغال آنان در  اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی به طرح خدمات مالی خرد اشاره کرد و گفت: این طرح از سه سال قبل به صورت پایلوت اجرا شده و در حال حاضر با دستور ریاست جمهوری در استان های کردستان و ایلام و هزار گروه اجرایی شده است به طوری که این اشخاص می توانند بدون ضامن و وثیقه از بانک وام به مبلغ حداقل ۱۰ میلیون تومان بگیرند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی تاکید کرد: سال قبل ۳۷ هزار زن و دختر روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند که امسال قرار است این تعداد به ۴۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی همچنین به بیمه اجتماعی ۵۲ هزار زن سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار شهری ۱۸ تا ۵۰ سال از بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

بریمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ زن سرپرست خانوار شهری پشت نوبت بیمه تامین  اجتماعی نیست گفت: ظرفیت لازم و شرایط جذب نفرات تازه وجود دارد و هر تعدادی که به ما مراجعه کنند تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مسکن زنان سرپرست خانوار نیز گفت: سال قبل ۱۲۰۰ ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد و همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ نفر آنان نیز صاحب خانه شدند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.