ارائه خدمات IP-Media با دریافت پروانه امکان‌پذیر است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد‌: ارائه خدمات IP-Media نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

خبراقتصادی: لطف‌اله سبوحی گفت: براساس بند “ز” ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری ارائه‌ی خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات از وظایف این وزارتخانه است که براساس ماده ۶ اساسنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به این سازمان محول شده است.

بر همین اساس هرگونه فعالیت اپراتوری به منظور ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به کاربران نهائی از جمله خدمات IP-Media نیازمند دریافت مجوز از رگولاتوری است.

وی افزود: خدمات آی پی مدیا از طریق شبکه‌های ارتباطی به کاربران نهائی ارائه شده و از جمله خدمات تعاملی است و با خدمات پخش همگانی که از وظایف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است کاملاً متفاوت بوده و اپراتور یا ارائه‌کننده خدمات آی پی مدیا درصورت تمایل به ارائه پخش همگانی تلویزیونی و یا رادیوئی از این طریق، باید با سازمان صدا و سیما نیز هماهنگی لازم را انجام دهد.

سبوحی دربارهٔ تعرفه ارائه این خدمات گفت: هرگونه تعرفه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد و بر همین اساس دریافت هرگونه مبلغی بابت خدمات آی پی مدیا بدون تصویب کمیسیون فاقد وجاهت قانونی بوده و غیرمجاز است.

وی تاکید کرد: تاکنون مجوزی برای ارائه خدمات IP-Media از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی صادر نشده و به زودی کلیات، شرایط و ضوابط فعالیت و ارائه این خدمات، برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه می‌شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.