ارائه راهکار سه گانه برای حل مشکل کروش و تیم ملی / تاج:خود باشگاه ها دربارهٔ جام حذفی تصمیم بگیرند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > بسکتبال – رییس سازمان لیگ برای حل مشکل کروش و تیم ملی سه راهکار ارائه کرده است.

به گزارش ممتاز و به نقل از ایسنا ؛مهدی تاج پس از جلسه امروزش با علی کفاشیان گفت:«مشکل مشترکی که ما و کروش داریم لیگ قهرمانان آسیا است.با حل این مشکل بسیار از مشکل های ما حل خواهد شد.»او با بیان اینکه برای حل این مشکل سه برنامه در نظر گرفته است ادامه می دهد:«اول این که علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ کارگروهی را تشکیل می‌دهد تا برنامه مسابقات لیگ و جام حذفی را بار دیگر از زاویه دید کروش بررسی کنند. او در این بررسی‌ها از نظرات دستیاران کارلوس کروش هم کمک می‌گیرد. برنامه دوم ما این است که دوشنبه هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تشکیل دهیم و کروش در این جلسه پیشنهاداتش را مطرح کرده و دربارهٔ نظراتش توضیحات شفاف و کاملی را ارائه می‌کند. کارهای مربوط به دعوت از باشگاه‌ها امروز انجام و دعوتنامه برایشان ارسال خواهد شد.»
اما برنامه سوم مهدی تاج:«برنامه سوم ما این است که پیشنهادهای ما برای تغییر زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با جدیت پیگیری کنیم. فردا عازم کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و در جلسه‌ای با کشورهای غرب آسیا که مشترکات بسیاری از لحاظ برنامه مسابقات داریم، پیش از نشست کمیته مسابقات برگزار خواهیم کرد و پیشنهادهایی را دربارهٔ تقویم رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح می‌کنیم که پس از جمع‌بندی آن را به کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم داد. این پیشنهادها شامل این است که چون برگزاری رقابت‌های جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ‌های داخلی کشورها باید امسال برگزار شود، پیشنهاد می‌کنیم که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به بعد از جام‌جهانی موکول شود. البته با توجه به اینکه همین شرایط برای کشورهای ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هم وجود دارد، امیدوارم در این زمینه به تفاهم برسند و چون درگیر جام جهانی می باشند با این پیشنهاد موافقت کنند و یا این که جام باشگاه‌ها از مهرماه آغاز شود.»
تاج در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری جام حذفی بدون حضور ملی‌پوشان که طبق درخواست کارلوس کروش بوده، برنامه‌ریزی کرده‌ است، گفت:« جام‌حذفی را قرعه‌کشی کرده و قطعا برگزار می‌کنیم اما این که تیم‌هایی که صاحب ملی‌پوش می باشند، این بازی‌ها را بدون ملی‌پوشان برگزار کنند یا نکنند، در جلسه دوشنبه هفته‌ آینده مدیران باشگاه‌ها با کروش مشخص می‌شود. خود باشگاه‌ها باید دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.»
وی همچنین دربارهٔ برنامه سازمان لیگ در دربی هم حرف زد و گفت:« برای بلیت‌فروشی الکترونیکی در داربی سخت‌گیری نخواهیم کردَ. اگر چه سازمان لیگ کاملا آماده بود تا از همین داربی تمامی ظرفیت استادیوم آزادی را به صورت الکترونیکی بلیت‌فروشی کند اما شورای تامین مخالفت کرد و گفت برای داربی پیش‌رو سخت‌گیری نکنیم. بنابراین بلیت‌فروشی الکترونیکی را برای طبقه پایین انجام می‌دهیم و اگر بلیتی باقی ماند آن را به صورت سنتی در جلوی گیشه‌های استادیوم آزادی به فروش می‌رسانیم.»

تاج دربارهٔ برگزاری بازی‌های خانگی تیم‌های سایپا، نفت و راه‌آهن در استادیوم‌های انقلاب کرج و تختی تهران نیز گفت:« با برگزاری بازی‌های خانگی این تیم‌ها در استادیوم‌های فوق میزبانی معنا پیدا کرد. خوشبختانه گزارش‌های واصله پس از بازی همگی مثبت بوده است و از این پس بازی‌های خانگی این تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه‌هایشان انجام می‌شود.»
رییس سازمان لیگ با ابراز رضایت از وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری در آستانه بازدید نمایندگان AFC از ایران گفت: «باشگاه‌های ما باید آماده میزبانی از بازرسان AFC باشند. خوشبختانه تکمیل شدن ورزشگاه‌های ما روند خوبی دارد و در این باره در جلساتی که در AFC خواهیم داشت، هم مذاکرتی را انجام می‌دهیم.»
وی در واکنش به صحبت‌های انتشار یافته از سوی مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان، مبنی بر احتمال لغو بازی‌ هفته‌ آینده لیگ برتر در این استان گفت:« طبق قانون لغو یک مسابقه فقط توسط سه گروه از اشخاص می‌تواند صورت بگیرد که یک سازمان لیگ است، دوم شورای تامین و سوم شخص داور مسابقه است. بنابراین هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند دربارهٔ لغو مسابقه‌ای تصمیم‌گیری کند. سازمان لیگ هم علاقمند است تا هیچ مسابقه‌ای لغو نشود و تحت هیچ شرایطی زمان را از دست ندهیم. مشکلات اصفهان باید حل شود. من گزارش‌های لازم در این رابطه را به کفاشیان داده‌ام و قرار شده کفاشیان در جلساتی با سجادی و جواهری خودشان این موضوع را حل کنند.»


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.