ارائه روشی بهینه برای فعال نمودن دسته ای از ربات های خاموش

۰۸م آذر ،

پژوهشگران دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه روشی به منظور فعالسازی رباتهای غیرمتحرک شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مهندس زهرا معزکریمی مجری طرح در بیان جزییات روش ارائه شده بیان داشت: این پروژه به بررسی یکی از مباحث در زمینه رباتیک گروهی میپردازد بدین صورت که تعداد بسیاری ربات غیرفعال و ثابت که حرکت نمیکنند توسط یک ربات که در ابتدا فعال است و میتواند حرکت کند ،فعال میشوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح یک پروژه بنیادی و نظری محسوب می گردد که به صورت غیر مستقیم بر صنعت تاثیر دارد، افزود: این روش برای مواقعی کاربرد دارد که برای انتقال اطلاعات به مجاورت فیزیکی نیاز است و مباحث و مسائل بررسی شده در این پروژه در توزیع و انتقال داده و یا هر محموله قابل رونوشت دیگر کاربرد دارد.
وی تصریح کرد:مواقعی که هزینه پهنای باند در شبکه ها بسیار بوده و یا ریسک امنیتی بالا ست میتوان از این روش استفاده نمود.

پژوهشگر طرح اذعان داشت: یکی از مسائلی که برای اولین بار در این پروژه مورد بررسی قرار گرفته، حالت شعاعی مسأله فعالسازی است که این مسأله نیز کاربردهای فراوانی دارد.

وی در بیان کاربردهای حالت شعاعی گفت: یکی از کاربردهای آن زمانی است که مجموعه زیادی از گره های حسگر در فضای وسیعی پراکنده شده و هدف پخش اطلاعات در کمترین زمان ممکن در کل شبکه باشد که برای انتقال اطلاعات به هر گره کافی است به محدوده تحت پوشش آن برسیم؛ سپس هر گره پس از دریافت اطلاعات ؛خود نیز به انتشار یافتن آن در شبکه میپردازد تا زمانی که اطلاعات به همه گره های شبکه برسد.

گفتنی است :این پروژه در قالب رساله کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ،گرایش نرم افزار با راهنمایی دکتر علیرضا باقری در دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ثبت رسیده و تاکنون ۶ مقاله علمی از آن در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.