ارائه قرآن قدیمی به قدمت ۵۰۰ سال در نمایشگاه قرآن

بخش فرهنگ و ملل اسلامی امسال پذیرای نمایندگان مختلف از کشورهای اسلامی است که آثار و فرهنگ ملت های خود را به بازدیدکنندگان معرفی می کنند.

محمد علی حجتی نماینده کشور ترکیه با اشاره به حرفی تعدادی از آثار کشورش در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ارائه قرآن کریم به قدمت ۵۰۰ سال که به دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان  و به خط احمد کاراه ساری از جمله آثار ارائه شده کشور ترکیه در نمایشگاه قرآن است.

وی تصریح کرد: قرآن ترجمه شده به استانبولی و لاتین، ترجمه و تفسیر المیزان به زبان ترکی استانبولی و لاتین از دیگر آثار ارائه شده مکتوب بخش ترکیه در نمایشگاه قرآن است.

مجتبی با معرفی رسم الخط دوره عثمانی و انواع و اقسام ترجمه قرآن در ترکیه گفت: ترجمه قرآن معروف به الملل، تفسیر عزیز افندی استاد رسم الخط در قاهره از دیگر آثار به نمایش گذاشته شده در غرفه ترکیه است.

فارغ التحصیل دانشگاه جامعه المصطفی در رشته قرآن و حدیث پیرامون برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در ایران گفت: نمایشگاه قرآن در ایران یک ماه برگزار می شود و این در حالی است که در سایر کشورها نمایشگاه قرآن در مدت کوتاهی برگزار می گردد که البته این فرصت یک ماهه فرصت خوبی است تا همه مردم با دستاوردهای قرآنی آشنا شوند./ف


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. mohamad:

    سلام خوب بود حالا که نگاه کردم دیدم جد منم به قران بیست صفحه ای قدیمی که طلا کوبی هم شده برای خونوادمون به ارث گذاشته یکی امده بود بخرش میخواستم ببینم گناه نداره فروشش

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.