ارائه قرص دوربینی جایگزین آندوسکوپی

یک قرص کوچک مجهز به دوربین ‌می‌تواند جایگزین استفاده از روش آندوسکوپی برای تشخیص مشکلات دستگاه گوارش شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،قرص سه گرمی MiroCam-Navi‌ در اندازه یک آبنبات کوچک طراحی شده و براحتی توسط بیمار بلعیده می‌شود.

این قرص بصورت کنترل از راه دور و با استفاده از یک دسته مغناطیسی توسط پزشک درون بدن بیمار هدایت می‌شود؛ سپس برای انجام مراحل تشخیصی در دستگاه گوارش متوقف می‌شود.

اگرچه قرص‌های دوربین‌دار فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند، اما نسخه‌های موجود از قابلیت کنترل و هدایت درون بدن برخوردار نیستند.

پزشک می‌تواند بصورت لحظه‌ای تصاویر سیستم گوارش بیمار را مورد ارزیابی قرار داده و درصورت مشاهده هرگونه زخم احتمالی، تصویر نمای نزدیکی از محل مورد نظر تهیه کند.

این روش تشخیصی که تنها در مدت ۲۰ دقیقه انجام می‌شود، برای بررسی خونریزی داخلی، تومور معده، فتق، شرایط پیش‌سرطان کاربرد داشته و برای بیمارانی که قادر به انجام آندوسکوپی نیستند، بسیار کاربرد دارد.

اگرچه کیفیت تصاویر این روش به دقت روش آندوسکوپی نیست، اما امکان تشخیص دقیق مشکلات معده و دستگاه گوارش را برای پزشک معالج فراهم می‌کند.

آزمایش قرص دوربین‌دار MiroCam در بیمارستان مرکزی ساوت‌هامپتون در حال انجام است و هزینه این روش ۵۵۰ دلار اعلام شده که بسیار کمتر از روش آندوسکوپی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. على حسن:

    کسى اینجا نیست جواب منو بده.

  2. على حسن:

    این فناورى کى به ایران میاد من ده سال پیش اندوسکوپى کردم الان دوباره علایم کلویت رادارم وپزشکم گفت بایداندوسکوپى کنم ولى به خاطرترس ازاین روش دیگه دنبال مداوا نرفتم یعنى حاضرم بمیرم ولى برونسکوپى نکنم. تازه من مردهستم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.