ارائه نسل چهارم موبایل در کشور تا سه سال دیگر

مهر- پروژه مطالعه و بررسی نسل چهارم ارتباطات سیار، تحلیل بازار و نحوه ارائه خدمات آن در کشور با تصویب شورای پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.

این پروژه با توجه به اعلام نیاز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شورای پژوهشی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح و با حضور معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شد.

هدف از انجام این پروژه تهیه ضوابط مورد نیاز برای ارائه خدمات نسل چهارم ارتباطات سیار در کشور و تدوین پیش نویس پروانه مورد نیاز جهت ارائه این خدمات است.

تهیه این پروانه مستلزم انجام مطالعات اقتصادی، فنی و حقوقی است که این امر توسط پژوهشگران و متخصصان پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با همکاری کارشناسان خبره رگولاتوری اجرا خواهد شد.

تهیه دستورالعمل های نظارتی بر عملکرد ارائه کنندگان خدمات سیار نسل جدید، از جمله خروجی های اصلی این پروژه خواهد بود.

پیش از این رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز فاز مطالعاتی پروژه بومی سازی تجهیزات نسل چهارم شبکه تلفن همراه مبتنی بر فناوری LTE خبر داد و به مهر گفته بود: تا کمتر از ۳ سال آینده ایران به دانش بومی این فناوری دست می یابد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.