ارائه «وام توانمندسازی» به بازنشستگان

به گزارش ممتاز نیوز: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

از میان درخواست های ثبت شده، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشی انجام می شود که پس از مشخص شدن برندگان، ضمن اعلام اسامی افراد در سایت صندوق و ارسال پیامک به آنان، در شش مرحله و در بازه زمانی دو ماهه وام ضروری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می شود، اظهار داشت: مبلغ وام ضروری بازنشستگان از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته و بر همین اساس، سقف اعتبار وام نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به جزئیات وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: وام قرض الحسنه به میلغ سه میلیون تومان، کارمزد چهار درصد، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی، دیگر نیازی به گذراندن مراحل بانکی همچون مراجعه به بانک و تشکیل پرونده یا ارائه وثیقه و ضامن ندارند.

وی افزود: پس از قرعه کشی و بر اساس اولویت و با توجه به اینکه تامین اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام می شود، پرداخت وام ضروری در شش مرحله دو ماهه و در مجموع هربار اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان به برندگان پرداخت می شود که تا پایان شش مرحله، تمامی ۲۵۰ هزار نفر، وام ضروری خود را دریافت می کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه اولویت با متقاضیانی است که تاکنون وام ضروری دریافت نکرده باشند، گفت: اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامی است.

صندوق‌های بیمه‌ای کشور در راستای افزایش رفاه اجتماعی با هدف ارتقای معیشت اجتماعی، بهره‌برداری، ظرفیت سازی و کاهش هزینه‌های زندگی بازنشستگان، اعتبار و بودجه ویژه‌ای برای اجرای «طرح ملی توانمندسازی» در سال جاری اختصاص داده‌اند که در این میان با اشاره به اجرای این طرح در سراسر کشور، از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی برای پیشبرد این طرح خبر می‌دهد.

به گزارش ممتاز، در حال حاضر بسیاری از بازنشستگان به سبب تأمین هزینه‌های زندگی و بعضی با هدف سرگرمی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مجددا به بازار کار اشتغال بازگشته‌اند که بنابر آمار و گزارش‌های ارائه شده، هم اینک ۳۰ درصد از بازنشستگان کشور مشغول به کار می باشند.
بازنشستگان معتقدند در شرایط کنونی که هزینه‌های زندگی افزایش یافته و هر بازنشسته با داشتن فرزند دانشجو باید هزینه‌های شهریه او را تأمین کند، دیگر نمی‌توان با درآمد و حقوق دوران بازنشستگی امرار معاش کرد، بنابراین لازم است هر یک از بازنشستگان که به لحاظ جسمی و فکری توان و قابلیت انجام دادن کار را دارند در کنار دریافت حقوق بازنشستگی برای خود شغل دومی ایجاد کنند تا از محل درآمد کار تازه بتوانند از عهده هزینه‌ها و مخارج زندگی برآیند.
بازنشستگان بر این باورند طرح توانمندسازی که با هدف بهره‌گیری از تجربیات و توانایی‌های بازنشستگان اجرا می‌شود، این فرصت و زمینه را برای همه بازنشستگان ایجاد می‌کند تا آنها در قالب گروهی و با تشکیل تعاونی‌های چندمنظوره بتوانند در بخش‌های اقتصادی و خدماتی دوباره در عرصه‌های کار و اشتغال و خدمات‌رسانی حضوری فعال و اثرگذار داشته باشند.
بازنشستگان با تشکیل تعاونی چندمنظوره وام می‌گیرند
صندوق بازنشستگی کشوری با رویکرد بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های فردی بازنشستگان و همچنین ارتقا و بهبود معیشت و مشارکت دادن آنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح ملی توانمندسازی را به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در دستور کار قرار داد

هر یک از بازنشستگان کشوری با تجربه ۳۰ سال خدمت و تلاش در دستگاه‌های اجرایی سرمایه ارزنده و بزرگی را اندوخته‌اند که اگر این سرمایه‌ها و پتانسیل‌های بالقوه در جهت پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور سوق داده شود، طبیعتا آثار و دستاوردهای مهمی در عرصه‌های اقتصادی – اجتماعی به ارمغان خواهد آورد.

طرح توانمندسازی بازنشستگان نیز در همین راستا قرار دارد، چرا که این سرمایه بزرگ اجتماعی با برخورداری از دانش، مهارت و داشتن تجارب گرانسنگ دوران خدمت این آمادگی را دارند تا با قبول مسئولیت بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی ایفای نقش کنند، لذا آنها با تشکیل تعاونی‌های چندمنظوره می‌توانند علاوه بر این که مجدداً در شغلی مشغول به کار ‌شوند، از درآمد و حقوق دومی نیز برخوردار شوند.
دولت با حمایت از طرح توانمندسازی بودجه و اعتبار مناسبی به این کار اختصاص داده است، امسال برای اجرای پروژه ملی توانمندسازی که از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود، دولت مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده که به نظر می‌رسد با این اعتبار گروه‌های بسیاری از بازنشستگان بتوانند با راه‌اندازی و تأسیس تعاونی‌های چندمنظوره از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار می‌دارد: این نوع تسهیلات بانکی در صورتی به بازنشستگان تعلق می‌گیرد که برای تعاونی‌های چندمنظوره اقدام کنند. بنابراین صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی را دارد تا بازنشستگان به صورت گروهی درخواست‌های خود را ارائه کنند تا این صندوق پس از بررسی و ارزیابی، آنها را برای دریافت وام توانمندسازی با حداقل سود به بانک‌های عامل معرفی کند.

از سال و با رایزنی های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بانک عامل، سقف اعتبار وام با یک جهش قابل توجه، به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و تعداد وام گیرندگان نیز به ۲۰۰ هزار نفر رسید.

رشیدی با اشاره به تلاش صندوق برای افزایش سقف وام در سال ، تصریح کرد: با وجود رایزنی های صورت گرفته افزایش سقف اعتبار وام در این سال محقق نشد، اما تعداد وام گیرندگان به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ نیز اعتبار تخصیص یافته از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به هر متقاضی نیز از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان رسید.

به گزارش ممتاز نیوز: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۹نظر ثبت شده
  1. داريوش زکوی:

    با سلام خدمت شما برادران و سروران گرامی اینجانب سال ۸۸بعلت بیماری بازنشسته شدم مستعجرم ،جزبیماران صعب علاج و فرم معصرین برام پر کردن دو فرزند محصل دارم مسکنی که سازمان باید تکمیل میکرد فقط در حد سقف استر سیمان در و پنچره برا تکمیل ۴۰میلیون خرج میبره از ۸۸تا امروز به هر روش ،رابطی ،قانونی خدا ،پیر،پیغمبر،هرکسی رو فکر کنید واسطه کردم نشد که نشد ،،شرافتن این همه وام رو به کیا میدین کسای که محتاجن هنوز هم محتاجن یعنی کسی نگاه بهشون نمیکنه خدایش این همه وام رو چکار میکنین به امید خدا سر پهل صراط ،چون این چند ساله به اندازه یه عمر شرمنده خانوادم شدم(۰۹۳۵۶۶۵۱۰۹۵)

  2. داريوش زکوی:

    با سلام خدمت شما برادران و سروران گرامی اینجانب سال ۸۸بعلت بیماری بازنشسته شدم مستعجرم ،جزبیماران صعب علاج و فرم معصرین برام پر کردن دو فرزند محصل دارم مسکنی که سازمان باید تکمیل میکرد فقط در حد سقف استر سیمان در و پنچره برا تکمیل ۴۰میلیون خرج میبره از ۸۸تا امروز به هر روش ،رابطی ،قانونی خدا ،پیر،پیغمبر،هرکسی رو فکر کنید واسطه کردم نشد که نشد ،،شرافتن این همه وام رو به کیا میدین کسای که محتاجن هنوز هم محتاجن یعنی کسی نگاه بهشون نمیکنه خدایش این همه وام رو چکار میکنین به امید خدا سر پهل صراط ،چون این چند ساله به اندازه یه عمر شرمنده خانوادم شدم

  3. دای:

    اگر واقعا قرار باشه وام بدن مبلغ وام رو تو حساب میریزن وماهانه قسط شم کم کنند ، بقیه اش کشکه

  4. نام شما...:

    وام ناتوانمند سازی کشکه

  5. رحمت الله ملکوتی:

    اگه قرار باشه وعظمون خوب بشه ، اختلاص گران عزیز که واقعا مختلصینن چیکار کنند . نه همینجور خوبه ، دعا میکنم سرنماز فقط محمود جان بیاد همه چی خوبه

  6. بهمن:

    دروغ بود

  7. ملک حسین روز بهانی:

    سلام بنده درخواست وتعهد توان پرداخت وام ده ملیون تومانی نمودم وبه طور مرتب ۲۰۰هزار تومان از فیش حقوقیم ماهیانه کسر می شود چرا به من وام نمی دهند واگر تعلق نمی گیرد یا بهانه دیگری هست چرا از اول قبول کردند ودارد از من کسر می شود؟آیا کسی هست جواب بنده وامثال هم را بدهد؟چندین مرتبه حضور و پیامکی اطلاع دادم کسی جواب گو نبود آیا همهی ما را سرکار گذاشته اند ؟شناسایی همراه ۱۱۰۶۰۰۵۳۹۷۲۰۰

  8. ملک حسین روز بهانی:

    سلام بنده درخواست وتعهد توان پرداخت وام ده ملیون تومانی نمودم وبه طور مرتب ۲۰۰هزار تومان از فیش حقوقیم ماهیانه کسر می شود چرا به من وام نمی دهند واگر تعلق نمی گیرد یا بهانه دیگری هست چرا از اول قبول کردند ودارد از من کسر می شود؟آیا کسی هست جواب بنده وامثال هم را بدهد؟چندین مرتبه حضور و پیامکی اطلاع دادم کسی جواب گو نبود آیا همهی ما را سرکار گذاشته اند ؟شناسایی ۱۱۰۶۰۰۵۳۹۷۲۰۰

  9. ماد:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از طرحهای ارائه شده خواهشمندم در صورت صلاحدید این وام از طریق فیش حقوقی به حساب بازنشستگان واریز و از همان طریق کسر از حقوق به عمل آید با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.