ارائه یک میلیون و ۷۰ هزار اظهار نامه مالیاتی

مودیان مالیاتی تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی به ادارات مالیاتی سراسر کشور ارائه کرده‌اند.

علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در صورت دریافت سایر اظهارنامه‌های مالیاتی که به روش دستی از طریق ادارات پست ارسال شده است به طور حتم این رقم به بالای یک میلیون ۷۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی خواهد رسید.

وی تصریح کرد:‌امسال میزان استقبال مودیان مالیاتی از روش ارائه الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

اجرای درست اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه چه تاثیری بر روی کاهش قیمت مسکن دارد گفت: هنوز هیچ دستورالعملی دراین مورد به سازمان امور مالیاتی ابلاغ نشده است اما سازمان آماده اجرای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه به شرط ابلاغ دستورالعمل آن است.

وی ادامه داد: به طور حتم اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه باعث شکسته شدن قیمت مسکن و اجاره ‌بها در کشور می‌شود.

عسگری در خصوص پرداخت مالیات توسط بنیادها گفت:‌ براساس مقررات ابلاغ شده به بنیادها در خصوص اخذ مالیات از آنها تمام بنیادها حتی بنیادهایی که تحت پوشش نهادهای حاکمیتی کشور هستند تاکنون مالیات خود را سر موعد مقرر پرداخت کرده‌اند و هیچ مشکلی در مورد پرداخت مالیات آنها وجود ندارد. این خبر که گفته می شود برخی از بنیادهای وابسته به نهادهای حاکمیتی مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند به هیچ عنوان صحت ندارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.