ارائه پهنای باند بدون محدودیت به کاربران

۱۲م اسفند ،

 

چندی پیش مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته بود که به‌زودی محدودیت در ارائه‌ حجم پهنای باند برای متقاضیان برداشته می‌شود که این بحث واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.
 
به گزارش ایسنا، پور‌رنجبر با بیان این‌که تلاش می‌شود با حداقل قیمت ممکن امکان برخورداری از پهنای باند بدون محدودیت برای متقاضیان فراهم شود، افزوده بود: ما محدودیتی برای هیچ شرکت ارائه‌دهنده‌ خدمات اینترنتی ایجاد نکرده‌ایم تا سبب انحصار برای شرکت خاصی شود، هر شرکتی هر نوع خدماتی را درخواست کند با انعقاد قرار‌داد و براساس ضوابط ارائه خواهیم کرد.
 
اما عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی با اشاره به نفوذ کاربرد اینترنت در زندگی اکثریت مردم جامعه در این باره معتقد است: با توجه به این‌که فرهنگ اینترنت در حال گسترش است، برطرف کردن محدودیت‌های حجمی و سرعتی برای کاربران بسیار مطلوب است.
 
طالب شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برای انجام امور روزمره به صورت‌ آنلاین به رفع محدودیت‌های حجمی نیاز است و این موضوع در زمینه امنیت مشکلی به وجود نخواهد آورد.
 
همچنین ریاضیات – رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی – محدودیت‌های حجمی اینترنت برای کاربران را یکی از مشکلات کنونی اینترنت دانست و گفت: اینترنت ۱۲۸کیلوبایت ممکن است که برای کاربران عادی مناسب باشد، اما برای کاربرانی که مصرف جدی دارند این حجم از مصرف کافی نیست.
 
محمد کوروش مومنی نیز شرایط اینترنت در حال حاضر را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: از نظر سرعت و حجم مصرف نسبت به سایر کشورهایی که نیاز مشابه با ایران دارند، شرایط بهتری داریم و توزیع دسترسی به اینترنت روند رو به بهبود را طی می‌کند چرا که در همه شهرهای ایران و حتی روستاها نیز دسترسی به اینترنت وجود دارد.
 
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عنوان کرد: محدودیتی برای حجم مورد استفاده برای کاربران وجود ندارد و هر کاربری که نیاز به حجم بیشتری داشته باشد با درخواست افزایش حجم این خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود.
 
اما عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور معتقد است رفع محدودیت حجمی برای مصرف‌کنندگان با عدم تغییر در تعرفه‌های قیمتی، ممکن است در ظاهر به نفع آنان باشد اما به صورت کلان این گونه نیست چرا که با رفع محدودیت حجمی سرعت پایین‌تر خواهد بود و در عمل بیش از سقف معینی قابل مصرف نیست.
 
مهرداد سیجانی در در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از وجود محدودیتهای حجمی اینترنت به عنوان نکته مثبت در مصرف کاربران یاد کرد و ادامه داد: این محدودیت‌ها باید وجود داشته باشد چرا که اگر محدودیت‌ها حذف شود، مصرف کاربران بیش‌تر می‌شود و پهنای باند محدود جوابگوی مصرف نخواهد بود.
 
وی در این باره افزود: علاوه بر کاهش کیفیت اینترنت و دشواری برای کاربران، رفع محدودیت‌های حجمی با این شرایط از نظر اقتصادی و تجاری نیز به زیان شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت خواهد بود.
 
سهیل مظلوم – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محدودیت در پهنای باند کشور و کندی سرعت اینترنت را از مشکلات کاربران دانست و راه حل این مشکل را شبکه ملی عنوان کرد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.