ارائه کارنامه قابل قبول با استفاده از نیروی انسانی کارشناس/ جلوگیری از ورود “پدیده ریزگرد‌ها “در آینده نزدیک

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی شبکه جلوگیری از ورود پدیده‌های ریزگرد‌ها در آینده ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پرهیزکار در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور با بیان اینکه استفاده از نیروی انسانی کار‌شناس را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهم داد گفت: سعی خواهم کرد با استفاده از این نیروی انسانی کار‌شناس کارنامه موفقی ارائه کند. 

وی در ادامه افزود: اساس شکل گیری سازمان هوا‌شناسی در قبل برای تأمین امنیت پرواز بود ولی امروز علاوه بر تأمین امنیت پرواز سایر حوزه‌ها را از جمله دریایی جاده‌ای و ریلی را در برمی گیرد. 

پرهیزکار در ادامه اظهار داشت: سازمان هوا‌شناسی در حال حاضر به تمامی حوزه‌ها سرویس دسترسی به اطلاعات هوا‌شناسی ارائه می‌کند. 

رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور در ادامه تصریح کرد: هوا‌شناسی در تأمین امنیت غذایی در مدیریت منابع آب، بهداشت عمومی، حفاظت از آثار باستانی، امنیت اجتماعی و انرژی ورزش عملیات نظامی و امور روزمره مردم اثرگذار است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر سازمان هوا‌شناسی در پیش بینی پدیده گرد و خاک پیشرفت کرده و سعی خواهیم کرد که در آینده نزدیک جلوگیری از ریزگرد‌ها را راه اندازی کنیم. 

پرهیزکار در ادامه افزود: پیش بینی‌های بلند مدت از سوی سازمان هوا‌شناسی می‌تواند در توسعه بازرگانی و افزایش صادرات و واردات موثر باشد. 

رئیس سازمان هوا‌شناسی با اشاره به اینکه برای ارائه اطلاعات صحیح از سوی سازمان نیازمند زیرساخت‌های بسیاری هستیم گفت: زیرساخت‌هایی از جمله پایشی، مخابراتی، پردازشی، پژوهشی، پیوندی و کاربردی هستیم. 

وی در ادامه توضیح داد: اهمیت هوا‌شناسی در تولید و توزیع برق و گاز و توربین‌های هوایی بسیار موثر است. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان هوا‌شناسی می‌تواند با پیش بینی‌های دقیق در توسعه بخش کشاورزی، دامداری، زنبورداری و حفاظت مراتع و جنگل‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.