ارائه گزارش ستاد فناوری‌های نانو/ بررسی وضعیت دانش سلول‌های بنیادین

به گزارش خبرنگار مهر،‌ بیست و دومین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی برگزار شد و دکتر منصور کبگانیان در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با حضور بالاترین مسئولان علمی و فناوری کشور به‌طور مرتب هر ماه، ۲ جلسه را برگزار می‌کند که خوشبختانه در جلسات برگزار شده توانسته‌ایم مصوبات بسیار مهم و راهگشایی را در راستای اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور داشته باشیم.

ارائه گزارشی از دستاوردها و جایگاه علمی کشور در جهان

وی افزود: در ابتدای جلسه امروز ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گزارش مختصری از پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شد و دستاوردها و جایگاه علمی کشور در جهان مورد بررسی قرار گرفت.

ارائه گزارش عملکرد ستاد فناوری نانو

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در بخش دیگر جلسه عملکرد ستاد فناوری نانو توسط معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور ارائه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این گزارش شامل دستاوردهای علمی این حوزه و همچنین تبدیل این دانش به اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت بود که پس از ارائه کامل موضوع، اعضای جلسه نظرات خود را پیرامون آن مطرح کردند.

بررسی وضعیت دانش سلول‌های بنیادی

دکتر کبگانیان گفت: پس از ارائه گزارش ستاد ویژه فناوری نانو، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی وضعیت دانش سلول‌های بنیادی را در دستور کار خود قرار داد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: موضوع سلول‌های بنیادی یکی از بخش‌های مهم علم و فناوری کشور در نقشه جامع علمی کشور است.

وی افزود: ما باید برای توسعه این دانش و فناوری تا افق چشم‌انداز، برنامه‌های منسجم فرابخشی داشته باشیم تا برای اجرایی شدن تبدیل به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سند هوافضا طی چند ماه در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن نیز به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که آخرین مراحل تصویب و ابلاغ آن نیز به‌زودی سپری می‌شود.

دکتر کبگانیان گفت: درخصوص موضوع سلول‌های بنیادی نیز اولین جلسه‌ای بود که این موضوع در ستاد راهبری نقشه جامع علمی ارائه شد و هدف از ارائه این موضوع، آشنایی اعضای جلسه با مسائل و نکات خاص این حوزه بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.