ارائه گزارش ممتاز به نقل از‌های حسابرسی در راستای کاهش سواستفاده‌های مالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران خبر داد

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران تاکید کرد: در صورت بهره‌گیری از مکانیزم ‌های کنترلی حسابداری و گزارش ممتاز به نقل از‌های ارزشمند حسابداری و حسابرسی از سوءاستفاده‌های عظیم مالی و حیف و میل منابع مالی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن حسابداران خبره ایران خبر داد: ابوالقاسم فخاریان در آستانه برپایی” همایش تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی” که ۱۰ اردیبهشت در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می شود، گفت: هر چند حسابداری و حسابرسی به عنوان دو حوزه پر اهمیت در زمینه تحکیم کنترل های مدیریتی، گزارش ممتاز به نقل ازگری و تقویت نقش نظارتی در بنگاه های اقتصادی کشورهای پیشرفته مطرح است اما  در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سرمایه و مالی قبل از هر چیز آینه و روایتگر رونق یا رکود اقتصادی کشور است، تصریح کرد: سودآوری و رشد بنگاه های اقتصادی که به عوامل و عناصر گوناگونی بستگی دارد، به طور مستقیم بر شرایط بازارهای سرمایه و مالی تأثیر همه جانبه می‌گذارد.

فخاریان گفت: اگر برداشتن تحریم‌ها را به مفهوم وسیع گشودن درهای رابطه و توسعه مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها بدانیم، باید آثار و نتایج اولیه‌ای همچون سهولت واردات مواد و قطعات مورد نیاز صنایع، افزایش فروش نفت و توسعه صادرات غیرنفتی، گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی با کشورها و در نتیجه حرکت به سوی خروج از بحران و رشد اقتصادی را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های مرتبط با رفع کامل تحریم ‌ها و مشکلات اقتصادی انباشته شده سال های اخیر، تأثیر یاد شده در کوتاه مدت- یکساله – قابل ملاحظه نخواهد بود، ولی با فرض تداوم روند برداشتن کامل تحریم‌ها و تدابیر اقتصادی خردورزانه به منظور رونق بخشیدن فضای کسب و کار، باید ازآثار مثبت گسترده‌تری برخوردار باشیم.

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران اظهار داشت: برگزاری “همایش تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی”، نمونه و مصداقی از پاسخگویی انجمن حسابداران خبره ایران به تحولات اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: این انجمن خود را موظف می‌بیند به سهم خود در مسیر این تحول، نقش حرفه حسابداری را تبیین کند به انتظارات جامعه اقتصادی و مدیریتی کشور پاسخ گوید.

فخاریان افزود: در سمیناری که پیش داریم، ضمن تحلیل اقتصادی آثار و نتایج برداشتن تحریم‌ها که صاحبنظران اقتصادی کشور ارائه می کنند ، نقش و وظایفی که در شرایط جدید بر عهده حرفه حسابداری و مالی ایران قرار دارد، با حضور استادان و متخصصان حسابداری و مالی کشور تشریح می شود.

فخاریان افزود: مضمون و محتوای مقالات و مطالبی که در همایش ارائه می‌شود از یکطرف رهنمودهای لازم را به اهل حرفه به منظور پاسخگویی به نیازهای بنگاه های اقتصادی و بازار سرمایه می‌دهد و از سوی دیگر زمینه های ارتباط متخصصان حرفه حسابداری با مراجع اقتصادی و حرفه‌ای جهان را از لحاظ مدل و محتوای گزارش ممتاز به نقل ازگری فراهم می‌ کند.

همایش تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی با همکاری انجمن حسابداران خبره ایران و با همکاری بانک پاسارگاد برگزار می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.