ارائه گزارش منظم از جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به مردم

ایران > سیاست – گروه سیاسی:
نخستین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت تدبیر و امید سه‌شنبه هفته قبل با حضور همه مقامات دعوت شده به این جلسه تشکیل شد.

عزت‌الله یوسفیان ملا که به نمایندگی از قوه مقننه در این جلسات شرکت دارد در گفت‌وگو با همشهری چشم‌انداز جلسات ستاد را در دوره روحانی مثبت می‌بیند.

  • جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در این دولت هر چند وقت یک‌بار قرار است تشکیل شود؟

مثل قبل؛ هر ۲ هفته یک‌بار جلسات را تشکیل می‌دهیم.

  • در دولت احمدی‌نژاد، آقای رحیمی معاون نخست که ریاست این ستاد را برعهده داشت قول داده بود که گزارش فعالیت‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به مردم ارائه شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد. آیا گزارش جلسات ستاد در این دولت به مردم ارائه می‌شود؟

بله، ارتباط ستاد با مردم تقویت می‌شود. قرار است پایگاه اینترنتی ستاد به‌زودی راه‌اندازی شود تا مردم گزارش‌های ستاد را در این پایگاه اینترنتی ببینند.

  • از نخستین جلسه‌ای که در دولت روحانی برای این ستاد برگزار شد چه برآوردی دارید؟ آیا نظم رفته از این جلسات بازخواهد گشت؟

مثبت بود. نخستین جلسه‌ای بود که همه اعضای ستاد شرکت کرده بودند، آقای نوبخت، معاون برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری هم درخصوص ضرورت نظام سلامت اداری برنامه‌هایی را اعلام کرد، وی قول داد که ضمن اجرای قانون سلامت اداری بر نحوه اجرای درست آن هم نظارت خواهد داشت و با اجرای این قانون به سرعت همه فسادهای اداری ازجمله اختلاس، ارتشاع، مزایده‌ها، مناقصه، تصرف غیرقانونی در اموال، تصرف اموال دولتی و وام کلان و … حل‌‌وفصل خواهد شد.

  • خب، این قانون چرا تا به حال اجرا نشده بود؟

این قانون مصوبه مجلس هشتم در سال ۹۰بود، منتهی با بی‌توجهی دولت وقت آقای احمدی‌نژاد و عدم‌تصویب دستورالعمل‌ها روی زمین ماند.

  • چه چشم‌اندازی برای جلسات ستاد در دوره آقای روحانی می‌بینید؟

در نخستین جلسه که همه مسئولان دعوت شده آمده بودند و هیچ کدام هم نماینده نفرستاده بودند. با توجه به حضور آقای ابوترابی‌فرد و سایر نمایندگان شرکت‌کننده از پارلمان تصور من این است که مجلس هم قصد همکاری بیشتری دارد. با این شرایط به اعتقاد من این خیز برای مبارزه با فساد، خیز قابل‌قبولی است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.