ارائه ۶۰۰ میلیون ریال یارانه خرید بن الکترونیکی از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

اردیبهشت ۱۴۰۳

حسین صفری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تشریح کرد

عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ششصد میلیون ریال یارانه خرید بن الکترونیکی را در نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌کند البته سقف آن ۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ درصد آن یعنی همان ۶۰ میلیون تومان به صورت یارانه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حسین صفری عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران از وزارت ارشاد در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در موسسه فرهنگی اوج برگزار شد اظهار داشت: دوره‌های پیشین این نمایشگاه در شهرهای مختلف با شرایط جغرافیایی خاص آن برگزار شد و در این دوره نیز با ورود سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و عنایت سردار ذوالقدر، سردار ناظری و سردار حق طلب در تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: ما این نمایشگاه را یک نمایشگاه تخصصی می‌دانیم و همان طور که بسیاری از نمایشگاه‌ها مانند مطبوعات نمایشگاه دیجیتال و غرفه‌های کودک و نوجوان و بخش آموزشی و دانشگاهی از کنار نمایشگاه کتاب فعالیت‌های خود را به صورت مستقل انجام داده‌اند نمایشگاه دفاع مقدس نیز به همین توانایی دست یافته است.
 
صفری تصریح کرد: ما ۱۲۵ هزار متر مربع فعالیت نمایشگاهی داریم که تشکل خاصی آن را هدایت می‌کند و ناشران می‌توانند آثار دفاع مقدس خود را به این نمایشگاه بیاورند.  
 
عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران گفت: در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره اول رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم و پیش از ۲۰ سازمان و نهاد با تمهیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه تهران در این نمایشگاه مشارکت دارند.  
 
وی افزود: جذب مخاطب نقطه کلیدی نمایشگاه‌های ماست و اقبال عمومی سبب خواهد شد تا معضل توزیع کتاب به تدریج حل شود لذا این نمایشگاه به صورت تخصصی و یک جا آثار ناشران دفاع مقدس را عرضه می‌کند.  
 
صفری تصریح کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ششصد میلیون ریال یارانه خرید بن الکترونیکی را در نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌کند البته سقف آن ۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ درصد آن یعنی همان ۶۰ میلیون تومان به صورت یارانه عرضه می‌شود.  
 
وی افزود: شورای برنامه ریزی نمایشگاه براساس چند سرفصل این بن‌های خرید را ارائه می‌کند که به اقشار عادی دیپلم ۲۰۰ هزار ریال، لیسانس و فوق لیسانس و معادل حوزوی ۴۰۰ هزار ریال دکتری و معادل آن و خانواده‌های شهدا و ایثاگران ۵۰۰ هزار ریال و موسسات و مراکز با معرفی نامه تا سقف تا ۵ میلیون ریال می‌توانند به ۳ شکل کارت‌های توزیعی وزارت ارشاد، کارت‌های ویژه نمایشگاهی و کارت‌های خرید شتاب از این بن‌های خرید استفاده کنند.  
 
صفری اظهار داشت: به ترتیب در ادوار مختلف این نمایشگاه ۶۰، ۸۰،‌ ۱۰۰ و امسال ۱۲۰ ناشر حضور داشته‌اند که نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به اولین دوره است و وقتی یک فعالیتی ثمره می‌دهد ناشران رصد می‌کنند و تا سقف تعداد ۱۰ عنوان کتاب می‌توانند در نمایشگاه عرضه کنند.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه اختصاص بن کتاب به دفاع مقدس به خبرنگاران خاطر نشان کرد: قطعا خبرنگاران یکی از این دسته‌هایی می باشند که بن کتاب را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.