اراده دستگاه قضایی مبتنی بر برخورد سخت با قاچاقچیان مواد مخدر است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘اسماعیل صادقی نیارکی’ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ادامه خواهد داشت و بعد از ماه مبارک رمضان اجرای احکام این سوداگران مرگ در استان با جدیت اجرایی می شود.

وی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در این زمینه اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در انعکاس به موقع این موضوع دارند و باید با عزمی راسخ وارد میدان شده و اقتدار نظام را به رخ مجرمان بکشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین از اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در سحرگاه امروز سه شنبه در زندان مرکزی قزوین خبر داد و گفت: متهم ردیف اول ۳۲ ساله و اهل یکی از استانهای همجوار به اتهام قاچاق پنج کیلوگرم کراک دستگیر و محکوم به اعدام و مصادره اموال شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: متهم ردیف دوم ۳۵ ساله و دارای سابقه متعدد کیفری و چهار سابقه محکومیت در زمینه های مواد مخدر و شرب خمر بود که وی نیز به اتهام حمل و نگهداری ۴۷۴ گرم شیشه محکوم به اعدام و مصادره اموال شد.

متهم ردیف سوم نیز فردی ۴۰ ساله دارای سابقه متعدد کیفری و به اتهام ۵۱۵ گرم هرویین، ۳۰ سانت شیشه و پنج گرم حشیش به دار مجازات آویخته شد.

این مسوول ادامه داد: دستگاه قضایی در برخورد با این مجرمان هیچگونه ملاحظه ای ندارد و در اجرای احکام جزو استانهای برتر است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن و ۹۲ کیلو و ۲۹۷ گرم انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه ۱۶ باند حرفه ای مواد مخدر منهدم و یک هزار و ۵۰۷ نفر نیز دستگیر شدند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در خصوص سن افراد دستگیر شده نیز گفت: ۱۶۰ نفر از این افراد بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال، ۹۱۱ نفر بین ۲۵ تا ۳۹ سال، ۴۳۶ نفر نیز بالای ۴۰ سال ، ۳۶ نفر از آنان زن و یکهزار و ۴۷۱ نفر مرد هستند.

صادقی نیارکی با اشاره به عملکرد کمیته حقوقی قضایی این دستگاه نیز خاطرنشان کرد: در این کمیته تصمیمات خوبی برای بحث مواد مخدر اتخاذ و امروز این کمیته کارنامه خوبی دارد.

۷۳۹۱/ ۶۱۴/ ۱۶۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.