اراده مردم ایران و سوریه مانعی محکم در برابر مانع تراشی های غرب

دشمنان سوریه و ایران معترفند در مقابل اراده مردم این کشور شکست خورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، “عبد الحلیم سعود” در روزنامه الثوره نوشت: از خبرهای داغ و امیدوار کننده اخیر اعتراف غرب مبنی بر این است که مانع تراشی های ظالمانه اروپا بر ضد سوریه نه تنها فایده ای برای ملت سوریه نداشته بلکه صرفا زندگی آنان را در تنگنا قرار داده است.

اگرچه ممانعت غرب در واردات گاز به سوریه باعث شده تا بیش از ۵۰ درصد نیاز روزانه مردم این کشور به گاز بی پاسخ بماند، اما خبر داغتر این این است که غربی هل اعتراف کردند تحریم ها و مانع تراشی های آنان نیات غرب را بر آورده نکرده و در مقابل اراده ملت سوریه وا مانده اند.

این اعتراف حاکی از آن است که غرب نتوانسته اعتماد متقابل ملت و دولت سوریه را مورد تهدید قرار دهد، و این همبستگی راز پایداری سوریه در برابر بحران و دسیسه کنونی است.

از طرف دیگر شکست غرب ریشه در درک بالای مردم سوریه دارد چرا که دریافته اند غرب حکم منافقی را دارد در زیر نقاب شعارهایی چون آزادی ملت ها، حقوق بشر، دموکراسی و … صرفا به دنبال تحقق طمع ورزی های خود است. بالغ بر شش ماه است که آمریکا و همدستانش در اتحادیه اروپا و منطقه همه نوع فشار سیاسی و اقتصادی علیه ملت سوریه اعمال کرده اند اما علی رغم تمام این فشارها مردم سوریه با آگاهی تمام در مقابل سلطه گری غرب ایستاده اند، و این حقیقتی است که غرب به آن اعتراف کرد. مردم سوریه خوب می دانند که ملت های بزرگ از ذل بحرانها متولد می شوند از همین روی همچون یگ ملت بزرگ عمل می کنند.
 
کشور ایران از هر نوع ممکن در معرض توطئه، تحریم، جنگ، و موانعی از این قبیل بوده و هست، و لیکن ملت ایران با ارداه ای قویتر از قدرت دولتها تمام موانع را یکی پس از دیگری در نوردیده و توانسته دشمنان خود را حیرت زده کند و راه پیش رفت را نیز هر چه سریعتر طی کند. همین عزم و اراده و آگاهی منجر شده تا دشمنان ایران همچون گدایی دوره گرد به دنبال پرونده سازی باشند!! و مطمئن باشید اگر اروپا و آمریکا قادر به شکست اراده ملت ایران بودند ذره ای از طمع ورزی ها و خیال پردازی ها، خود دست بردار نبودند.
 
امروز نیز سوریه در برابر توطئه ای خارجی و منطقه ای به نوعی همان نقش مبارز ایران در برابر قدرتها را ایفا می کند، و دروغها و دسیسه های دشمنان نه تنها در قلب مردم نف.ذ نکرده بلکه باعث همبستگی هر چه بیشتر سوریه شده است. آیا فردی پیدا می شود که ادعا کند این فشارهای اقتصادی تحمیلی بر سوریه به نفع مردم و در راستای تحقق آزادی و حقوق بشر است!! کسانی که به نام سوریه و به نام مخالفین سیاسی سوریه به دنبال تحمیل فشار بر سوریه اند در واقع مزدورانی هستند که سوریه و ملت آن هیچ اهمیتی برایشان ندارد، اینان تنها به دنبال قدرت طلبی خود و خوش خدمتی به رؤسایشان می باشند. چه کسی باور می کند نشست پاریس که متشکل از دشمنان و مخالفان سوریه بود عنوان ” دوستان سوریه” را یدک بکشد!! آیا در جهان امروز مفهوم دوستی نیز همچون دموکراسی و آزادی و حقوق بشر، دستخوش تغییرات اساسی شده است!!


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.