ارایه بسته پیشنهادی«۹گانه ازدواج» به هیات دولت در هفته ازدواج

farhad motai-12-13.jpg

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان از ارائه بسته پیشنهادی ۹گانه ازدواج در هفته ازدواج به هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید باقر پیشنمازی در نمایشگاه و جشنواره ملی «پیوند آسمانی» به محتویات این بسته پیشنهادی اشاره کرد و گفت: افزایش هدیه ازدواج دستگاه‌های دولتی، حمایت از ازدواج کارکنان دستگاه‌های دولتی، پیش‌بینی ظرفیت‌های مشاوره‌ای و قانونمند کردن آنها برای ترغیب جوانان به امر مشاوره و ارائه بسته‌های مشاوره‌ای، پیش‌بینی مسکن ارزان قیمت بر اساس ماده ۳ قانون تسهیل ازدواج جوانان و راه‌اندازی سامانه ملی جوانان و تدارک بانک اطلاعات ازدواج جوانان در این سامانه از محتویات این بسته پیشنهادی است.

تربیت مشاوران بر مبنای اصول انسان‌شناسی اسلامی و قرآنی

وی در ادامه به یکی از اقدامات اساسی وزارت ورزش و جوانان که برای اولین بار در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته اشاره و اظهار کرد: رویکرد بومی اسلامی در بازنگری شیوه‌ها و روش‌های مشاوره‌ای و تحول مشاوره بر اساس فضای بومی کشور یکی از اقدامات اساسی وزارتخانه در امر مشاوره ازدواج برای جوانان است.

پیش‌نمازی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با مراکز علمی کشور مبادله شده، تربیت مشاورانی بر اساس انسان‌شناسی اسلامی و قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

تصویب آیین‌نامه صدور پروانه برای مراکز مشاوره ازدواج

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان همچنین از تصویب آیین‌نامه صدور پروانه برای مراکز مشاوره ازدواج در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: آیین‌نامه ماده ۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه در جهت اعتباربخشی و ساماندهی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی با تاکید بر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است که در دستور کار قرار گرفته و در آغاز دی ماه سال قبل به رییس‌جمهور تقدیم شد، در ماه‌های آینده تصویب و ابلاغ می‌شود.

پیشنمازی در مورد فعالیت‌های این نمایشگاه، گفت: در پایان این نمایشگاه جلوه‌هایی از زحمات و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در امر ازدواج به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.