ارایه سرویس چک الکترونیکی تا پایان سال

۳۱اردیبهشت،

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: امسال سرویس های ‘شبکه امن بانکی’، ‘چک الکترونیکی’ ،’ضمانتنامه‌های الکترونیکی بین بانکی’ و ‘سپاس’ راه اندازی می گردد
به گزارش ایرنا ، ‘سید ابوطالب نجفی’ در هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، اظهار داشت: این سرویس ها به منظور سامان‌دهی انواع مختلف پرداخت همراه عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه ، ضمن ترسیم نقشه راه بانکداری آینده، گفت:هدف ما برای آینده تحقق بانکداری هوشمند است.
نجفی گفت: صنعت فناوری اطلاعات صنعتی است که تحولاتش سایر بخش ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و پیش بینی حجم تغییرات حتی از تصور نوابغ این حوزه نیز خارج است.
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک ، وی با اشاره به ویژگی فناوری اطلاعات و سرعت تحولات آن یادآور شد عدم همسویی با این تحولات به طور قطع منجر به خروج بعضی بانک ها و شرکت های بزرگ از گردونه رقابت خواهد شد.
نجفی در ادامه به مباحثی چون بانکداری الکترونیکی در کشور، روند فناوری و تغییرات بانکی پرداخت و افزود:در حال حاضر چند سرویس کلیدی شامل ‘شتاب’، ‘سامانه های نظام های ملی پرداخت’ پایا’ ، ‘شاپرک’ و سامانه ‘پیام رسان الکترونیکی بین بانکی’، سامانه ‘کاشف’ و همچنین ‘سامانه اعتبارات اسناد ریالی’ که روز قبل فعال شد ، توسط شرکت خدمات انفورماتیک ارایه می گردد.
نجفی با اشاره به ضریب موفقیت بعضی سامانه ها در زمان اوج مراجعه، مانند زمان واریز یارانه ها یادآور شد: شاپرک با ۹۶ درصد و شتاب با ۹۷ درصد موفقیت انجام تراکنش ها از عملکرد خوبی برخوردار بوده‌اند و اگر عملکرد سایر فعالیت‌ها در کشور نیز از چنین ضریب موفقیتی برخوردار بود؛ قطعا کشور با تحولات در خور توجهی مواجه می‌شد.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه موضوع تغییرات پیش روی کسب و کار بانکی به کاهش شعب و حضور بانک ها در زندگی اقتصادی مشتریان و بودجه بندی برای آنها اشاره کرد و در کنار ضرورت سرمایه گذاری بر روی جوانان، تاکید کرد:غفلت بانک ها از این موضوع سبب از دست دادن حجم بزرگی از درآمدها خواهد شد.
مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک بحث امنیت را بسیار مهم خواند و افزود: این مهم باید در زمان هر نوآوری مد نظر قرار گیرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.