ارایه نمایش‌نامه‌ در جشنواره تئاتر فجر، نوید بخش رشد چشم‌گیر این عرصه

۲۸م آذر ،

ارائه متون ارزشمند به بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر، نویدبخش رشد چشم گیر در این حوزه است که امیدوارم در حوزه اجرایی نیز تحولات قابل توجهی را به وجود آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ مسافرآستانه گفت: نمایشنامه تعریف ساختاری‌ای دارد که براساس آن و نیازمندی جامعه نسبت به موضوع، آثار مورد ارزیابی قرار می گیرند، اما آنچه براساس معیارهای رایج تمام جشنواره ها اهمیت دارد بحث ماندگاری آثار است.
وی در ادامه افزود: در ساختار نمایشنامه نویسی و موضوعاتی که مورد نیاز جامعه نمایشی است، معیارهای دیگری در نظر گرفته می گردد که به موضوع نمایش و نزدیکی آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط می گردد.
مسافرآستانه با اشاره به اهمیت ساختار نمایشنامه ها اظهار کرد: در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اولویت موضوعی وجود ندارد و هر کس موضوعاتی را که برخواسته از مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است در قالب یک متن ارائه کرده است که براساس نیاز جامعه و ساختار اثر مورد انتخاب و بازخوانی قرار می گیرند.
بازخوان بخش مسابقه برترین های نمایشنامه نویسی تصریح کرد: با توجه به اینکه سقف و میزان مشخصی برای تعداد آثار انتخابی مشخص نشده است، آثار با نظر هیئت بازخوان براساس معیارهای علمی انتخاب و معرفی می شوند.
وی گفت: از آنجا که آثار منتخب باید همزمان با برپایی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همت انتشار یافتنات نمایش به چاپ برسند، بازخوانی ۲۲۳ نمایشنامه این بخش تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید.
وی در تشریح شرایط متون و نمایشنامه های آثار نمایشی تاکید کرد: با مطالعه نمایشنامه های بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر به این نتیجه رسیدم که در حوزه نگارش متون، تامل خوبی ایجاد شده است و جوانان بسیاری آثار بسیار خوبی ارائه کرده اند. همچنین روی آوردن به نمایشنامه های رئالیستی، که ارتباط خوبی نیز با مخاطب برقرار می کنند، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.