ارایه پیشنهاد افزایش سرانه پزشک خانواده به دولت و مجلس

۰۳م آذر ،

012-22.jpg

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از ارایه پیشنهاد افزایش سرانه پزشک خانواده به دولت و مجلس خبر داد و گفت: منتظر تایید این موضوع هستیم.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد شریعتی گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برنامه پزشک خانواده توسط وزارت بهداشت و بخش دیگر نیز توسط سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه تامین می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت حداکثر تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد. برای سال آینده نیز پیشنهاد افزایش سرانه را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم دولت و مجلس این سرانه را تایید کنند؛ چرا که درآمد پزشکان خانواده از این محل تامین می‌شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ادامه داد: باید تلاش شود داروخانه‌ها هم سریع‌تر وارد چرخه برنامه پزشک خانواده شوند؛ چرا که تمهیدات لازم در این خصوص نیز اندیشیده شده است.

شریعتی افزود: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان‌های فارس و مازندران برقرار شده است. در استان هرمزگان نیز آمادگی اجرای برنامه فراهم است، اما تا به صد در صد آمادگی برسیم کمی زمان می‌برد. اما در مجموع در آینده‌ای نزدیک افتتاح رسمی پزشک خانواده هرمزگان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از استان‌های دیگر برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، افزود: استان‌های دیگر نیز به زودی به این برنامه می‌پیوندند.

شریعتی دربارهٔ اجرای ۲ ساله برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور نیز گفت: در این زمینه نیز وزیر بهداشت الزامات اجرای برنامه را اعلام کرده‌اند که اگر این الزامات فراهم شود کل برنامه در ۲ سال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.