ارایه گزارش بودجه ۹۱ توسط ممبینی/ تحلیل باهنر از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

۵ م دیماه ،

sahhn.jpg

سخنگوی کمیسیون برنامه گفت: در جلسه غیر علنی امروز مجلس نمایندگان دولت گزارشی از عملکرد بودجه ۹۱ ارائه کرده و رئیس کمیسیون برنامه و باهنر نیز نحوه اجرای قانون هدفمندی را مورد تحلیل قرار دادند.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: در ادامه جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس در مورد بررسی پیشنهادات بودجه سال ۹۲، ممبینی معاون بودجه معاون نظارت و برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور گزارشی از عملکرد بودجه سال ۹۱ به نمایندگان ارائه کرد.

وی تصریح کرد: در این گزارش در مورد بخش‌های مختلف بودجه از جمله بخش اول مربوط به درآمدها و سایر بخش‌ها نیز در خصوص واگذاری سرمایه‌ای از قبیل فروش نفت، واگذاری‌های مالی که با بخش خصوصی انجام می‌شود مطالبی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در این گزارش اعلام شد که بر اساس مصوبه بودجه‌ای هیات دولت در سال ۹۱ می‌بایست ۹۰ هزار میلیارد تومان تحقق یابد که ۳ درصد آن مربوط به بخش درآمدی بوده و سایر بخشها درصد پایین‌تری را دارا بوده‌اند.

کاتب ادامه داد:‌ همچنین در این جلسه غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی در مورد نحوه‌ی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ارائه کرد و گفت که پیشنهاداتی در قانون بودجه دیده شده مبنی به اینکه این قانون طی مدت ۵ سال، افزایش حامل انرژی را داشته باشد.

وی با تاکید بر این که نگاه مجلس بر این است که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید پلکانی انجام شود گفت: در این زمینه تاکید بیشتری بر روی مباحث تولیدی و سوبسیدی که به تولید ارائه می‌شود و نیز بخش درمان شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار کرد: کردبچه، مشاور معاون برنامه‌ریزی و دکتر قاسمی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مباحثی نظری درمورد بودجه مطرح کردند.

کاتب در پایان یادآور شد: همچنین محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی در مورد نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نقطه نظرات خود را دربارهٔ‌ی بودجه ۹۲ مطرح کرد و گفت: در بودجه سال آینده باید واقعیات روز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.