اربعین حسینی در ایران اسلامی

۱۴م دیماه ،

چهل روز از تلخ ترین و غمناک ترین واقعه تاریخ می گذرد، واقعه ای که زمین و زمان و حتی پیامبران و صالحان قبل از وقوع واقعه بر مصیبت های آن گریستند اما هنوز داغ این مصیبت ها برای شیعه دلسوخته، کشتی نجات تازه است و تا دنیا دنیا است ، این داغ کهنه نخواهد شد.

 

به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر ایران ، مردم شهرها و روستاها و نواحی مختلف ایران اسلامی دیشب و امروز با پوشیدن پیراهن سیاه و نصب بیرق های عزا بر سر درِ  منازل ، مغازه ها و دیگر مکان های عمومی ، به یاد سالار شهیدان کربلا  اشک ماتم  می ریزند.

عزاداران حسینی با برپایی مجالس روضه و عزا ، اخلاص و دلدادگی خود را به قافله سالار کربلا حضرت سید الشهدا (ع) و زینب کبری (س) ابراز می کنند.

شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همچنین با  حضور در مساجد ، زیارتگاهها و حسینیه ها و قرائت  زیارت اربعین ، گوش و جان  به سخنان واعظان و مرثیه سرایان و مداحان اهل بیت (ع) می سپارند و مصائبی را که پس از عاشورا بر  اهل بیت حضرت سید الشهدا (ع) وارد شد ، با آه و ناله و چشمانی اشکبار مرور می کنند.

براساس این گزارش ها ، در اربعین حسینی ، شهر مقدس مشهد و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) میعادگاه دلسوختگان سرور و سالار  شهیدان است.

مجاوران و  زائران بارگاه ثامن الحجج(ع) از سراسر کشور خود را به مشهد رسانده اند تا در اربعین حسینی در جوار حریم رضوی عزاداری کنند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز کنند.

انبوه هیات های سینه زن و زنجیر زن و کاروانهای پیاده اکنون در مسیرهای منتهی به حرم رضوی درحال عزاداری می باشند.

مراسم ویژه روز اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) از ساعت ۹ صبح با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در حرم رضوی آغاز شده است.

برای زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی هم ویژه برنامه های عزاداری به زبان‌های عربی، اردو و آذری در رواق‌های دارالرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر برگزار می گردد.

همچنین مردم ولایتمدار فارس با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ به یاد امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و اسیران کوفه و شام  اشک ماتم می ریزند.

ذکر مصیبت مداحان، سخنرانی و قرائت ادعیه و زیارت اربعین از جمله برنامه های امروز است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.