ارتباطی بین لاغری و مصرف قرص‌های کم‌کاری تیروئید وجود ندارد

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آبان/ – ۱۳:۵۶ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص غدد و متابولیک:

خبرگزاری : یک متخصص غدد و متابولیک با بیان اینکه ارتباطی بین لاغری و مصرف قرص‌های کم‌کاری تیروئید وجود ندارد گفت: مصرف قرص‌های کم‌کاری تیروئید تنها در صورت ابتلا فرد به نوع بسیار حاد آن منجر به کاهش وزن ۳ الی ۴ کیلوگرمی می‌شود.

دکتر حسین صمدانی فرد درباره ارتباط کم‌کاری تیروئید و چاقی گفت: چاقی ناشی از مصرف زیاد انرژی و عدم سوخت آن حاصل می‌شود. در واقع تجمع میزان زیادی انرژی که از مصرف مواد غذایی حاصل می‌شود چاقی را منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه ارتباطی بین کم‌کاری تیروئید و چاقی وجود ندارد گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران اظهار دارند که قرص کم‌کاری تیروئید مصرف می‌کنند اما لاغر نمی‌شوند که باید به این افراد گفت این یک باور غلط است و بین این دو هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مصرف قرص کم‌کاری تیروئید ممکن است در موارد ابتلا شدید به این بیماری موجب لاغری ۳ الی ۴ کیلوگرمی شود اما در موارد شدید و یا خفیف هیچ گونه تاثیری ندارد.

این متخصص غدد و متابولیک در پایان خاطرنشان کرد: کم‌کاری تیروئید یک بیماری است و زمانی عارض می‌شود که غده تیروئید نتواند هورمون‌هایی که وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن را برعهده دارند را تولید کنند که معمولا با علائمی نظیر ضعف و ختگی، بی‌حالی و خواب‌ آلودگی، اختلال در دوران قاعدگی زنان و … همراه است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.