ارتباط اینترنتی کاردینال‌های کاتولیک قطع شد

۲۴م اسفند ،

فاوانیوز: درحالی که کاردینال‌های واتیکان برای برگزاری محفل سری برای انتخاب پاپ تازه آماده می‌شدند، واتیکان دسترسی به تمام شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد و به کاردینال‌هایی که در این شبکه‌ها حساب کاربری دارند، اخطار داد.
 
۱۱۵ نفر از کاردینال‌های کلیسای کاتولیک برای برگزاری محفل سری به منظور انتخاب رهبر کاتولیک‌های جهان در کلیسای کوچک سیستین گردهم جمع می‌شوند و باید طی این مدت ارتباط خود را با سایر جهانیان قطع کنند.

در عصر شبکه‌های اجتماعی، مقامات واتیکان تمام جنبه‌های احتیاط را برای وسوسه شدن کاردینال‌ها برای انتقال هر خبری در قالب متن و توییت به کار گرفته است.

اخیرا خبرنگاران از ظاهری که این کلیسا در روز برگزاری محفل سری داشته دیدار کردند، اما مهم‌ترین پرسشی که در این دیدار مطرح شد این است که آیا انتخاب بدون تاثیرات خارج از محفل صورت می‌گیرد. واتیکان در پاسخ به این پرسش از پیش به چندین کاردینالی که در شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک و توئیتر حساب کاربری دارند، نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اخطار داده و در سراسر واتیکان ارتباط‌های WiFi غیرفعال شده است. علاوه بر این در زمان محفل سری دسترسی به تلویزیون، رادیو، روزنامه تلفن و تلفن همراه مسدود می‌شود.

جان تتاویس خبرنگار قدیمی واتیکان گفت که نیروهای امنیتی واتیکان تمام کلیسا را برای یافتن هرگونه میکروفن مخفی یا سایر دستگاه‌های شنود جست‌وجو می‌کند. براساس اظهارات وی، در محفل سری پیشین که هشت سال پیش برگزار شده بود یک نفر از اعضای گارد سوئیس گفته بود که میکروفنی را در کف کلیسای سیستین یافته‌اند.

منبع: مهر

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.